Plecto Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Hei. Kjøpte en helt ny PC til mor til jul, men jeg har merkelige problemer med den som jeg ikke klarer å løse. Pcen har en Intel Celeron 2.6Ghz CPU, 1GB DDR2 ram, asus hovedkort av en eller annen type samt en standard 250gb s-ata harddisk. Formatering og installasjonen av winxp gikk helt fint. Installering av office, antivirus etc. gikk også flytende helt til jeg kom til adobe reader :S Hver gang jeg prøvde å installere acrobatic reader får jeg bluescreen. Fikk senere problemer med at internet explorier ikke fungerer, jeg går inn på programmet og like etter følger en slik "ikke send" feilmelding, selv i sikkermodus. Jeg kan ikke ta autokjør på noen former for CDer samt at (jeg trur) chipset driveren ikke kan installeres. Det står "ukjent enhet" med et lite utropstegn på seg i enhetsbehandlinga. Prøver jeg å oppdatere den får jeg beskjed om at driveren ikke fungerer på denne platformen. Bytting av ram og ramslotter samt biosflash er prøvd uten at det ga noen forskjell. Kan noen hjelpe meg? Veldig surt å gi en PC som ikke fungerer til jul Endret 24. desember 2008 av Plecto Lenke til kommentar
troari Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Slett enhet(er) med utropstegn og installer på nytt. Du har vel CD for hovedkortet. Der bør jo driverene finnes. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Har gjort det. Akkurat det samme skjer igjen Lenke til kommentar
labtop Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Finn ut hva slags hovedkort du har (det står på hovedkortet, også i papirerene som fulgte med pcen vil jeg tro) Gå inn på hjemmesida til leverandøren av hovedkortet og last ned alle drivere derfra. Da vil du få de nyeste driverne i tilfelle det er noen feil med de som fulgte med cden. (lite trolig, men værdt et forsøk) Lenke til kommentar
bgronas Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 1) installer XP + sp3 fra recovery CD, eller last ned aller siste oppdateringer og bruk Nlite 2) kjør HW test med Sandra Lite (Evaluation) 2009.SP2 (15.72) i ca. 2-3 døgn 3) installer AVIRA antivirus free edition 4) koble maskinen på internet 5) Last ned absolutt alle windows update oppdateringer fra Microsoft (flere ganger) 6) installer ar9lite (light versjon av adobe reader) 7) installer alle programmer Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har ikke helt fulgt opp tråden min, beklager. Reinstallerte XP. Inn med drivere fra hovedkortet og rett etter inn med alle oppdateringene fra XP, nå ser alt til å fungere fint, adobe reader gikk greit det og. Men hva tror dere dette kunne ha kommet av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå