kim3k Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) fikk bærbar pc i julegave idag, og det var innstallert vista på svensk? det sto på komplett at man kunne velge mellom svensk, engelsk, norsk, finsk og dansk. kordan får æ vistaen på norsk? det e toshiba a300.. http://nordic.computers.toshiba-europe.com.../1056592/tab/1/ link til datamaskin håper på svar fort Endret 24. desember 2008 av kim3k Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 fikk bærbar pc i julegave idag, og det var innstallert vista på svensk?det sto på komplett at man kunne velge mellom svensk, engelsk, norsk, finsk og dansk. kordan får æ vistaen på norsk? det e toshiba a300.. håper på svar fort Jeg vet ikke om det gjelder alle vista versjoner men prøv dette; Sorry men jeg må skrive det på norsk/engelsk Kontrollpanel > Clock, Language, and Region > Install or Uninstall display languages Deretter velger du norsk. Da laster det ned norsk språket og installerer. Lenke til kommentar
kim3k Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 fikk bærbar pc i julegave idag, og det var innstallert vista på svensk?det sto på komplett at man kunne velge mellom svensk, engelsk, norsk, finsk og dansk. kordan får æ vistaen på norsk? det e toshiba a300.. håper på svar fort Jeg vet ikke om det gjelder alle vista versjoner men prøv dette; Sorry men jeg må skrive det på norsk/engelsk Kontrollpanel > Clock, Language, and Region > Install or Uninstall display languages Deretter velger du norsk. Da laster det ned norsk språket og installerer. funket ikke Lenke til kommentar
sandemas Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Jeg har ikke drevet så mye med Vista, men jeg regner med at dette kan løses på samme måte som i XP. På oppgavelinja nederst har du helt til høyre klokke og noen ikoner. Til venstre for dem, dersom språklinje er aktivert, skal det stå "SE" (ettersom du har svensk språk). Klikk på den og velg norsk. Dersom den ikke er aktivert, må du høyre-klikke på oppgavelinja, velge verktøylinjer og språklinje. Da skal den komme opp. Prøv det. Edit: leif Endret 24. desember 2008 av sandemas Lenke til kommentar
kim3k Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg har ikke drevet så mye med Vista, men jeg regner med at dette kan løses på samme måte som i XP. På oppgavelinja nederst har du helt til høyre klokke og noen ikoner. Til venstre for dem, dersom språklinje er aktivert, skal det stå "SE" (ettersom du har svensk språk). Klikk på den og velg norsk. Dersom den ikke er aktivert, må du høyre-klikke på oppgavelinja, velge verktøylinjer og språklinje. Da skal den komme opp. Prøv det. Edit: leif det endrer bare på tastaturet .. Lenke til kommentar
sandemas Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Ooops. Beklager. Misforstod deg litt der. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Prøv Windows Update, ligger både under Kontrollpanel og direkte på startmenyen. Trykk på linken som viser tilgjengelige oppdateringer. Der skal alle språkpakkene ligge. (Ikke sikker på om dette kun gjelder Ultimate) Lenke til kommentar
kim3k Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Prøv Windows Update, ligger både under Kontrollpanel og direkte på startmenyen. Trykk på linken som viser tilgjengelige oppdateringer. Der skal alle språkpakkene ligge. (Ikke sikker på om dette kun gjelder Ultimate) gjelder kun ultimate :/ Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Da har noen startet maskinen og valgt svensk under førstegangsoppstarten. Usikker på om man kan forandre språk etterpå. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Man velger språk i førstegangsoppstart, du kan prøve en recovery men jeg tror ikke du har mulighet til og velge språk etter førstegangsoppstart. Nok en totalt ulogisk windowsting. Hvem tok førstegangsoppstart på den? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Litt ironisk, men likevel sant.. Den bærbare pcen jeg bestilte fra komplett før jul her nå hadde innstallert Windows XP på gresk, det er jo hakket værre enn svensk.... Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Virker denne? http://www.froggie.sk/ Lenke til kommentar
kim3k Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Virker denne? http://www.froggie.sk/ det virker ja, men det fjerner windows update og kan ikke endre på noen ting i windows ( ut seende eller noe ).. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Komplett's support anbefalte meg enten å retunere pcen til komplett, eller å kjøre recovery cd som fulgte med maskinen. Så jeg vil nok anbefale det siste ja... Så lenge du ikke har Vista Ultimate på pcen så er det svært få alternativer... Slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå