Axl91 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hei fått noe penger nå og lønning om ikke så lenge. Å har alltid hatt lyst på en gaming pc. sitter for tiden på to laptoper(en skolepc) begge kjører AOC og COD4 helt greit, lite lagg, men får ikke noen fantastisk utseende. visste ikke at jeg fikk laptop på skolen så kjøpte meg en laptop. angrer jo nå. Men til poenget! kan jeg kjøpe ting del for del? vet jo at alt bli fornyet veldig ofte. men sånn som ram/hovedkort/vifter/HD/ledninger/kabinett og så CPU/GPU når jeg har råd til det. tenkte disse er det som oppdateres oftest, det jeg har lest noe serlig om. vet svært lite om hovedkort, så er noe jeg skal sette meg litt inn i før jeg evnt. bygger en pc. Høres det helt på tryne ut å gjøre det slik? byggeperioden vil jo kanskje være 1 halvt år. har litt spare vansker, og setter jeg de inn på sparekonto har jeg ikke hjerte til å ta de ut:P Hvis det virker meget dumt så chiller jeg til windows 7 kommer ut. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du spør altså om du kan kjøpe komponenter og deretter bygge PC-en når du får delene. Dette gjør jo veldig mange, med de fordeler at du kan velge komponenter hos de billigste forhandlerne. Dette er jo selvfølgelig veldig lurt siden du kan spare en del penger. Men hvis jeg skulle kjøpe komponenter og bygget pc, ville jeg ha laget meg et -budsjett -finne ut hva maskinen skal brukes til -laget en tråd med denne infoen på Hjelp til Kjøp/Salg-forumet. Der vil du få mange kompetente svar. Lenke til kommentar
umarex Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Multicom bygger PC-en for deg til dine behov, trykk på en og se hva du kan få.. Som jeg har gjort og skal bestille når jeg får penger, er denne Jeg anbefaler Multicom, for de bygger PC-en for deg ^^ Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Tenkte egentlig å kjøpe hoedkort nå, prosessor da og skjermkort rett før sommern. Men ser ikke for meg at det er noe lurt alikvel, men har store utgifter nå så får nesten droppe dette til sommern/etter sommern Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Tenkte egentlig å kjøpe hoedkort nå, prosessor da og skjermkort rett før sommern. Men ser ikke for meg at det er noe lurt alikvel, men har store utgifter nå så får nesten droppe dette til sommern/etter sommern De delene du kjøper nå vil jo være "gamle" når du endelig setter sammen pc'en hvis jeg forstår deg riktig. Så hvis du kjøper hovedkort nå, så har du det liggende i esken mens du ser at det kommer ut noe nyere og bedre, samtidig som prisen på det du har kjøpt halveres i butikkene. dette er kanskje ikke det beste eksempelet, men du ser litt hva jeg mener. 8800GT var kongen på haugen av mellomklasse skjermkort for et halvt år siden (+/-) Nå er det "old news" og du får det til under 1000-lappen Endret 24. januar 2009 av SubSmurf Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Det var det jeg forstod også Mopeden skal selges, får se om noe skal brukes på PC eller om alt går til en lang sommerferie! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Kan du vente til sommeren er jo det ikke noe gale i det, ettersom AMD har kommet med nytt hovedkort samt CPU, ATi med 5-serie skjermkort, samt det nye fra intel har kansje roa seg litt å blitt en del billigere:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå