Andebass Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Tittel sier det meste men Etter en god julefeiring så satt jeg meg opp på PCen for å kose meg med litt crysis. Men før jeg skulle spille så kom jeg på at det var lenge siden jeg hadde oppdatert skjermkort driveren, så jeg søkte litt og fant den nyeste på nett. Skjermkortet mitt er asus geforce x280 OC btw. Etter installasjonen tok jeg en rask reboot (ofc) for så å putte inn CDen for å spille. Men da... Noen rare lyder kom fra CD rommen som om at den lism ikke kom seg i gang. På "min datamaskin" var det som vanlig bilde av CD rommen, men ingen indikasjon til CD inni. Prøvde også med to andre CDer, men fremdeles null respons. Jeg har ikke peiling på hva som kan ha skjedd. Ser ikke helt logikken i at en ny skjermdriver skal kunne ødelegge for CD-rommen... Gikk også å søkte etter nye drivere for CD rom, men fant ut at jeg allerede hadde den nyeste. Please help! Suger uten CD rom... Takk på forhånd for all hjelp! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Napp strømmen fra den en gang og prøv igjen etterpå. Lenke til kommentar
Andebass Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg prøvde å dra ut begge kontaktene jeg fant som var koblet til CD romen, for så å putte de inn igjen. Dro også ut hoved strøm kabelen og inn igjen. Fremdeles ingen forskjell. Har også rullet tilbake skjermkort driveren, men den vil rett og slett ikke funke mer :S Noen andre forslag? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Test den i en annen maskin. Er den dau der, får du invistere i ~300kr for en ny dvdbrenner. Lenke til kommentar
Anech Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Hiver meg på her. Noe lignende hendte meg. Etter en reboot sluttet plutselig dvd-spilleren å funke. Den vil ikke engang vises i Min Datamaskin, og diverse program/når jeg prøver å instalere kommer det opp errorer som forteller at den ikke finner cd/dvd-rom/det ser ut som om dataen ikke har dvd-rom koblet til. Noen idé til hva jeg kan gjøre? Listen med tilbakestillingsdatoer har også mystisk blitt til å bare kunne tilbakestille til klokken halv 6 eller noe i dag, så det funker ikke.... Edit: Sånn at det er sagt så kommer det lys i brenneren (led-lampen) dersom jeg trykker på åpne thingyen, og "skiven" kommer ut, med andre ord kommer det strøm til, men vil ikke samarbeide med resten av pcen Endret 25. desember 2008 av Anech Lenke til kommentar
Andebass Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Når jeg ser på dvd-rommen på PCen, så står det at den funker som den skal. Men er det ikke en metode eller noe man kan gjøre for at å se om noe er feil innstilt eller noe? Mitt problem er ikke helt likt som Anech sitt da btw, hos meg så kan jeg se dvd-rommen i min datamaskin, men den vil ikke lese platene. Lydene som kommer fra PCen tilsier at den på en måte ikke vil starte skikkelig. Bare noen rare "oppstartslyder", men thats it :S Jeg er ingen data ekspert så trenger hjelp Endret 26. desember 2008 av Andebass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå