sureup Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Hei, Nettopp fått DT 770 Pro til jul og lurer på om det er defekt eller om det er noe annet som kan være galt. For det første jeg merket var en summing/crackling i venstre øreklokke. Etter testing med både steelseries usb lydkort, mitt interne lydkort (680i, noe realtek hd greier) og min nokia xpressmusic telefon så har det vist seg at det skjer i alle tilfeller med lyden bare på medium. Og jeg har testet med mitt gamle headset steelseries 5h USB og den har ikkenoe sånt problem selvom jeg skrur lyden veldig høyt... Har hovedsaklig testet med metallica sanger pga de jeg har er av høy kvalitet så tviler på at det er lydfilene sin feil... Og det er jo litt rart at d bare er venstre øreklokke som har dette problemet? Btw virker som om at det er bassen den reagerer på... Har prøvd med både standard instillinger på musikk program etc og tweaka greier for metal. Hjelp? edit: helt klart at det er bassen den reagerer på etter litt mer testing Endret 24. desember 2008 av sureup Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Tipper det er det vekjente hårstrå-mot-membran-problemet. Mange har det på DT770, inkludert meg. Du må av med hodeputer og stoffet som ligger over høyttalerne (det ytterste. IKKE det innerste!). Så er det frem med pinsett og lupe. Hos meg hørtes det ut som elementet var sprengt. Og var kun bass som gav ulyder. Selv på moderat volum. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Hos meg hørtes det ut som elementet var sprengt. Og var kun bass som gav ulyder. Selv på moderat volum. Jepp det er sånn det høres... Men jeg har ikke lyst til å åpne det helt nye headsettet? For jeg vet det ble bestilt på nett og kan returneres om jeg ikke vil ha det uansett (så lenge jeg holder meg innenfor 2 uker). Vil jeg kunne returnere og få pengene tilbake selvom jeg gjør dette? og er det mulig å få av uten å ødelegge noe? Og er det den gråe puten du mener? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Det hele er veldig enkelt. Du må av med selve øreputene og en liten ramme som holder ytterste stoffilter på plass. Disse er beregna å ta av så du mister ingen garanti eller noe. Skal være en guide her på forumet som viser hele prosedyren med bilder og greier. Skal se om jeg finner den. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Ok tusen takk Hadde vært kjekt med en guide jah, vil ikke fucke opp detta Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Guide: Hårrens av DT770 Lenke til kommentar
sureup Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Ok tusen takk! Tar kontakt med HPX først og så ser hva de sier Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 DT770 har fantastisk lyd, så en hårrens i ny og ne er verdt arbeidet. Har selv DT770M. I tillegg er de perverst robuste. Har kjørt mine temmelig hardt, samt at jeg bruker de på jobben. Ofte i varme og fuktige omgivelser. Mista de i betongulvet utallige ganger og satt kabelen fast i et transportband så jeg måtte hale den ut av beltet. Kollegaene mine fatter ikke hvordan jeg tør å bruke et headset til over 2000,- kroner på jobb. Men selv har de sikkert brukt mere på headsett selv siden de billige typene de bruker blir ødelagt etter ganske kort tid. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 hehe ja det lille jeg har hørt høres jævlig bra ut. knuser alt annet jeg har hatt Men et annet mulig problem er at huet mitt er kanskje litt for stort (trodde ikke det var SÅ stort ), for disse er litt stramme. Men vil helst teste det sammenhengende en stund for å se om det virkelig er et problem. + Om mine lydfiler + lydkortet er gode/godt nok er ting jeg vil teste ettersom det ekke vits å betale 1500 for et headset om resten ikke holder mål. Så derfor var d viktig for meg at foreldrene mine bestilte på nett og dermed har 2 ukers angrerett Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg har som sagt DT770M. Disse er strammere enn Pro og de andre versjonene men alikevel kan jeg fint ha de på i 8-timer i strekk (påjobb) uten at de blir ubehagelige. Noe av grunnen til at jeg bruker de på jobb er at de funker som hørselsvern (M-versjonen altså. De andre demper ikke så bra). Lenke til kommentar
sureup Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Hehe har brukt de litt mer og de sitter ganske bra nå . Så nå håper jeg bare på et raskt svar fra hpx så jeg får ordna dette asap vil, ha, bass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå