Gå til innhold

Ankelskade - Teiping, babere eller ikke?

lollermix123

Anbefalte innlegg

Heihå og god jul til alle mann :)

Tråkka over og forstrekte noen leddband i ankeln i sommer, så må teipe ankelen når jeg skal spille.

Problemet er at jeg begynner å svette på foten, og teipen løsner. Har prøvd å barbere vekk håret på leggen (er gutt)

for å se om det sitter bedre, men det blir så svett at det faller av alikevell :/

Er det best med ubarbert eller barbert område når man skal teipe? Håper noen med peiling kan svare meg :)

Teiper et anker på tvers rundt leggen kansje 20 cm over ankelen, så 3 runder teip ned langs leggen og opp på andre siden, før jeg avslutter med et nytt anker over endene av teipen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Heihå og god jul til alle mann :)

Tråkka over og forstrekte noen leddband i ankeln i sommer, så må teipe ankelen når jeg skal spille.

Problemet er at jeg begynner å svette på foten, og teipen løsner. Har prøvd å barbere vekk håret på leggen (er gutt)

for å se om det sitter bedre, men det blir så svett at det faller av alikevell :/

Er det best med ubarbert eller barbert område når man skal teipe? Håper noen med peiling kan svare meg :)

Teiper et anker på tvers rundt leggen kansje 20 cm over ankelen, så 3 runder teip ned langs leggen og opp på andre siden, før jeg avslutter med et nytt anker over endene av teipen.

Synes det er best med barbert ;).. Eller kanskje det har ikke så mye å si, men det er litt stygg å gå hårete på banen.

Lenke til kommentar

Til Fight: Fotball er ikke svømming, det er greit å barbere som jente (Mer enn greit), men hvis du ikke har lyst til å bli mobbet i all evighet så har du ikke glattbarberte legger når du er gutt. Til trådstarter: Tror ikke det har så mye å si, hvis du ikke er ekstremt hårete.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Kvifor ikkje bruke sportsbandasje? Surr den rundt så det blir stramt og knytt eller fest med ein bit bandasjetape, sikkerhetsnål eller noko sånt.

Vanleg svart tape er forresten ikkje noko brukbart. Bandasjetape fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var på tape-kurs for fotballskader for et par måneder siden og det lærte vi hvordan vi skulle tape ankel-og-kne skader. Er 4 ganger lettere og bruke sportstape på barberte bein enn med hår på. Har ingenting med å være homo og gjøre, det holder bedre på bar hud, og du slipper å slå opp skaden igjen.

Teipe ankel

Lenke til kommentar

Gå på apoteket å spør etter en tape som heter "Coban". Denne tapen har ikek noe lim, men fester seg til seg selv. Sitter også mye bedre spør du meg. Aldri brukt sportstape etter at jeg begynte med denne :)

EDIT: Link til tapen finner du her

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...