Tittoffer Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hei, Jeg har nå i lengre tid hatt gitar men nå i det siste har jeg begynt å irritere meg over skurring i forsterkeren noe som har vert der helt siden jeg fikk den. Denne skurringen er når jeg spiller og ikke spiller det er da jeg hører den best.. Skulle tro det var noe med forsterkeren og ikke gitaren... Kan det vere noe med trafoen eller noe.. Har sjekka bak å det er ingen løse skruer av noe slag... Har en Peavey Rage 158 forsterker og en Greg Bennet design (malibu) vet ikke om det er det den heter men det er det så står på stemme hodet... Håper på raske svar God jul forresten Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Har du prøvd å plugga ut gitaren (+ ledninga) fra forsterkeren? Gitaren kan godt lage slik skurring spessielt om det er snakk om en gitar med standard Singel coils på, har ingen erfaring med Greg Bennet gitarer men prøv det. Dårlig jording er også noe som kan lage skurring både i gitaren og i forbindelse med forsterkeren. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Det skurret fortsatt når jeg plugget den ut... Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Gjør det på min og. Kanskje den blir påvirket av noen signaler i luften? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Sikkert pga. strømnettet. Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Kan vere for vi er ca. 10 meter borte fra en.. Lenke til kommentar
Robiin_rock Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 er det ikke det som kalles feedbak? jo mer distortion eller overdrive jo mer feedbak? eller det kan være en jordingsfeil, men jeg aner ikke hvordan man jorder forsterkere. jeg har samme problemet, men har prøvd forskjellige amper og noen gir ikke like mye feedbak som andre. jeg la også merke til at en venn med litt dyrere gitar ikke hadde like mye feedbak som meg. jeg vet ikke om det rett og slett er kvaliteten på gitaren eller ampen som gjør det. skulle likt å vite >.<" På videoer av større, mer kjente band har jeg aldrig hørt noe feedbak og de har jo litt dyrere utstyr,men de står også på store scener og jo lenger vekk fra forsterkeren man står jo mindre feedbak. Er det ingen som har en enkel og billig løsning? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Som regel kommer slik skurring av at forsterkeren ikke er satt i jordet kontakt. Ta strømmen fra komfyren eller fra et av våtrommene i huset, og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå