moriendum Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hei jeg har bestilt en AMD 2500+ som ligger å venter på meg på posten i dette øyeblikk. Som cpu kjøler valgte jeg en Silent Viking 2 som de selger på netconnection.no. Spørsmålet mitt er: Kan jeg klare å overklokke cpuen med denne kjøleren? Eventult hvor mye er det mulig å overklokke den? PS har et Abit AT7 - MAX2 HK. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Du vil ikke kunne overklokke så mye som prosessoren klarer på grunn av tempen kommer til å bli så høy at du ikke klarer mer. Vær derfor forsiktig når du klokker. Silent Viking er ikke egnet til dette. Lenke til kommentar
moriendum Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Hvilke kjøler burde jeg ha valgt viss jeg vill overklokke til det maksimale ?. Hvor mye er det mulig å overklokke en 2500+, hvis du har en riktig kjøler? Må man låse opp prossesoren på noen måte? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Den beste kjøleren er Thermalrights SLK-900 og en 120mm Papst- vifte og en funnel som gjør om til 80mm. Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Barton's multiplier kan justeres uten å modifisere selve CPU'en, hvis man har et nForce2-basert hovedkort. Du må modifisere den med ditt kort, ellers kan du kun justere front side bus'en. Guide for slikt mener jeg bestemt finnes på www.tomshardware.com og garantert en rekke andre steder. Angående kjøling: Skal du overklokke kan du gå for en bra (og støyende viftekjøler), eller tilnærmet lydløs vannkjøling. Men uansett: Klokkefrekvensen på XP2500+ Barton er vel godt under 2 GHz, så den er ikke spesielt varm i utgangspunktet. Prøv deg frem og se hvor langt du kommer med Silent Viking! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 seiftech 462+ og adapter til 120 mm.. å oppå der stapper du ei 59 db delta vifte.. kjøler nok bra, men bruk hørselvern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå