Krillekongen Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hei! Fattern har nå sagt at han kan være med på å sponse meg og broren min med et ekstern lydkort. Vi spiller mye gitar, både akustisk og elektrisk, så det har kun vært et spørsmål om tid når det kommer til egenprodusering og innspilling. Det jeg da lurer på er om noen kan veilede oss litt når det kommer til hva man skal kjøpe. Har blitt anbefalt Line 6 Pod 2 eller X3 og Guitar Rig. Det som skal spilles inn er gitarer og vokal. Har vært snedig om programvare hadde fulgt med. Budsjettet ligger på rundt 2-3 tusen. Håper noen kan hjelpe! God jul Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg vil anbefale PreSonus firebox (tror det var det den het). To XLR-innganger, og FireWire-tilkobling. Firewire vil jeg si er et must, for å unngå høy latency og lagging til tider. Og en AKG Perception-mikrofon. Kommer nok til å sprenge budsjettet deres litt, men det er verdt å spare litt til! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Jeg hadde kikket litt på Alesis sine miksere med innebygget firewire- interface. Her får du faktisk 16 samtidige kanaler inn, effektenhet og en fullverdig mikder for en veldig fristende pris. Skulle jeg ha kjøpt noe i dag, hadde det trolig blitt en slik. Vær klar over at hvis du velger USB- versjonen, har du bare et stereospor til rådighet. Kjøp firewire. Når det gjelder mikrofoner, er Behringer forbausende høy kvalitet for pengene. Behringer selger veldig mange produkter, noen er ikke så bra, men mikrofonene er helt kurante, og utrolig mye mikrofon for pengene. Husk at dere trenger mikrofonstativer også, en "dårlig" mikrofon riktig plassert er bedre enn en "bra" en på feil sted i forhold til lydkilden. Endret 24. desember 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg hadde satt pris på om dere kunne ha funnet en link til det dere snakker om, og hvor ca. de ligger prismessig. Jeg er ikke så flink til å lete selv Takk for hjelp så langt! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 I såfall er dette en glimrende anledning i å øve seg litt på å søke. Ha en fortsatt god jul. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Er det denne du sikter til? Vet du hvordan den ligger an prismessig i butikkene? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Endret. Endret 25. desember 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg vil anbefale PreSonus firebox (tror det var det den het).To XLR-innganger, og FireWire-tilkobling. Firewire vil jeg si er et must, for å unngå høy latency og lagging til tider. Og en AKG Perception-mikrofon. Kommer nok til å sprenge budsjettet deres litt, men det er verdt å spare litt til! Så lenge det bare er snakk om to kanaler, er det vel ikke store forskjellen på usb og firewire. Jeg har et m-audio mobilepre-kort med to inn og to ut, det kjører utmerket på USB 1.1 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Det har du helt rett i, men man får fort lyst til å bruke mer enn to kanaler. Et lite eksempel- han og broren vil spille sammen på hver sin kassegitar, og synge til. Da ryker det fort- - to kanaler til sang - fire kanaler til kassegitarene, en på piezo-pickipen åer gitar, samt en mikrofon rettet mot gitaren, slik at man kan "brette den ut" i ønsket grad i stereo. Da er vi allerede oppe i seks kanaler. Hvorfor kjøpe noe som trolig kan begrense mulighetene, når man først skal kjøpe noe? Ut over det er jeg enig i at USB fungerer helt greit så lenge det er snakk om to kanaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå