sigg92 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 heii.. jeg har nå 2 forskjellige skjermkort. nr1. asus geforce 8800GTS 650mb nr2. nvidea geforce 9800GTX 260 896mb jeg bare lurer på om vis jeg kjøper et hovedkort som tar 2 skjermkort. går det da ann å koble de 2 her sammen?? begge har sån tilkobling på siden så det skal gå ann å koble de sammen men er det en go ide eller er det bare tull:P håper på positivt svar;) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Nå er ikke jeg SLi ekspert, men for å quote fra nVidias SLi FAQ: In order to provide optimal symmetric scaling, SLI technology requires the NVIDIA GPUs to match. For example, a GeForce 7800 GTX must be paired with another GeForce 7800 GTX. Likewise, a GeForce 6600 GT must be paired with another GeForce 6600 GT. However, using the latest Release 80 or later graphics drivers, NVIDIA GPUs sold by different manufacturers can be used together in an SLI configuration. For example, a GeForce 7800 GT from vendor ABC can be matched with a GeForce 7800 GT from vendor XYZ. Så om nVidia ikke lyver til sine forbrukere og min engelsk ikke er helt i stryk-minus. Så står det her at du må bruke samme type skjermkort, men du kan bruke kort fra forskjellige levrandører. Så et 8800GTS og et 9800GTX kort vil ikke passe sammen. Du må også ha et hovedkort som støtter SLI. Selv om hovedkortet har to PCIe slots, er det ikke sikkert det har støtte for SLi. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Faktisk kan du bruke 8800-kortet til physx-akselerasjon med de nyeste driverne, på ethvert hovedkort med to x16 pcie-spor. Bortsett fra dette så kan du ikke kjøre disse to kortene ilag. Man bruker heller ikke den tilkoblingen på siden for å gjøre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå