Gå til innhold

Hva ønsker du fra produsentene i 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zeiss: Autofokus for ikke-Sony SLR-objektiver. :)

Sigma: At de får et gjennombrudd og kommer med en bælfin ny oppgradert Foveon-sensor - teknologien er jo så spennende!

(..Og at de lærer seg matte - men jeg skal være enig i at de burde kunne sammenligne med et "Mpx-ekvivalent" tall eller noe - omtrent som AMD, da de kunne konkurrere med Intel i ytelse (detaljer pr. bilde), men ikke på rene MHz (oppløsning i Megapixler).)

DSLR m/film-produsenter: Mer manuell kontroll på filmopptak.

Kameraer generelt: Ro ned Mpixel-racet.

Kompaktkameraer: Kjappere respons fra man trykker på knappen til bildet blir tatt. Mer lysstyrke.

Canon: At jeg får de skitne puselankene mine på et 5D2. ;)

Lenke til kommentar

..Og jo - i "når det snør i helvete og griser vil fly"-kategorien, så har jeg følgende ønske:

At de forskjellige produsentene av optikk også lager objektiver med fatninger som passer andre kameratyper. Når Sigma og Tamron kan, så kan også Nikkor, Canon, Zeiss med mere..

Gi meg vidvinkel Nikkor med EF-fatning og L-optikk med F-fatning. Vel, det er jo (fremdeles) juletid, så hvorfor ikke? ;)

Lenke til kommentar
..Og jo - i "når det snør i helvete og griser vil fly"-kategorien, så har jeg følgende ønske:

At de forskjellige produsentene av optikk også lager objektiver med fatninger som passer andre kameratyper. Når Sigma og Tamron kan, så kan også Nikkor, Canon, Zeiss med mere..

Gi meg vidvinkel Nikkor med EF-fatning og L-optikk med F-fatning. Vel, det er jo (fremdeles) juletid, så hvorfor ikke? ;)

http://www.mir.com.my/rb/photography/compa...oldieHansa3.htm ;)

Lenke til kommentar

Mulig jeg har forlest meg her, men etter hva jeg har forstått, så betaler ikke f.eks Sigma lisens til Nikon eller Canon og kan ikke kopiere cpu'en i orginaloptikken. Dette kan gi seg utslag i at f.eks ei Sigma DX linse ikke automatisk får D700 til å gå i DX modus, slik Nikon sine objektiv gjør. Jeg mener å huske at en situasjon krevde at uorginal optikk (cpu) måtte oppgraderes for å takle en bestemt situasjon.

PS Her er jeg på dypt vann, så håper noen kan bekrefte/avkrefte dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...