Gå til innhold

Hva ønsker du fra produsentene i 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nikon: Et godt og værtett hus, med ikke alt så dyrt. Og en 17 - 80 F/2,8

Canon: 1D mkIV og et 18 - 70mm F/1,8 og een Speedlight 580 III som er på nivå med SB - 900

Sony: Flere objektiver.

Pentax: Et nytt hus.

Samsung: Objektiver.

Fujifilm: En nyere S5 eller en S6 for da slår jeg til.

Lenke til kommentar

Tja. Nikon kan gjerne komme med et fast AF-S-objektiv med lysstyrke f/1,4 eller f/1,8 og en brennvidde rundt 30-tallet. Ikke DX. Samt at de kan fylle ut mellomskiktet litt, med en f/4 VR normalzoom til både DX (18-70 eller deromkring) og FX (24-100-og-noe).

En D700x så de ikke taper for mye markedsandeler til Sony og Canon hadde vært fint, men er uansett uinteressant for meg.

Lenke til kommentar

Ikke rot dere vekk i tulleting nå da.

Nikon:

D700x med video som minst tangerer 5D. Legg til farger som henger på greip.

70-200 f/4 med og uten VR, 70-200 f/2,8 uten VR, 24-105(ish) f/4 eller like gjerne til 70mm for min del.

SB-1000 med RADIO overføring, samt en SB-600 liknende oppgradering med RADIO den og.

Oppgrader samtlige fastobjektiver med AF-S. Gi oss 24, 28 eller 35mm i f/1,4. Gjerne en rimelig utgave og en med gullring.

Canon:

Kom med noe kult til den nye 1Ds'en, 5D puster den i nakken. 1D trenger og noe spenstigere. Jeg tipper 1D blir FF og gapless som 50D, og det samme gjelder 1Ds, for dette har vel ikke 5D fått.

Sony:

Stå på, men pris dere ikke ut, og pøs på med optikk.

Oly:

Kom med noe f/2,8 som virkelig er mindre og lettere enn tilsvarende til APS-C og DX. Og flere f/2 zoomer :D

Lenke til kommentar

Om Olympus hadde nedverdiget seg til å fikse programvaren sin slik at den funker knirkefritt på vista/x64, hadde jeg blitt glad. Forøvrig hadde noe i denne retningen, men med større maksblender og bedre bildekvalitet (og selvsagt ikke mye høyere pris) ikke vært å forakte. (Slik det står nå, er det stort sett bare størrelsen den har på kit-objektivet mitt, og jeg tror ikke jeg gidder å betale for dét.)

Lenke til kommentar

Fra hvemsomhelst:

Noe relativt billig med M-feste og helst 1.3x crop eller mindre.

Fra Sony:

En trådløs styringsenhet for trådløs ekstern blits med A900 og en F58am.

Fastoptikk med største blender f2 med dna fra de gamle minoltaene (28, 35 og 100mm). CZ 35mm 1.4. Flere faste vidvinkler.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at det bare er størrelsen som er fordelen?

Farger, kontrast og motstandsdyktighet mot flare er andre gode egenskaper med objektivet. Personlig kunne jeg tenkt meg at det hadde vært litt skarpere, og at det hadde hatt litt mindre tønneforvrengning.

Tom

Lenke til kommentar

At Pentax slipper en DA* 30 som er såpass billig at den er et reelt alternativ til Sigmas egen 30 1.4. Gjerne på bekostning av lysstyrke, forsåvidt.

Og som vanlig håper jeg på et kamerahus av typen "veldig kompakt", noe ala Auto 110. Spørs litt om K-fatningen følger med over på noe sånt, men det er lov å håpe. :)

Sist, men ikke minst (for markedet, ikke spesielt for meg):

En oppfølger til K20D bør få skøvet skuddhastigheten opp i noe mer enn tre i sekundet.

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...