tomsi42 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 På tide med en ny tråd for synsing og ønsker. Hva ønsker du at XXX lanserer i 2009. en sak fra hver produsent du bryr deg om. Her er min liste: Canon: En kompakt blits med hode som kan vippes og vris. Nikon: 28mm f/1.4 Olympus: Samme som Canon. Liten blits ... Pentax: Tja Sigma: Oppgrader 30mm f/1.4 DC Sony: En bedre utgave av 18-70mm-en Tamron: Tja Tokina: Tja Tom Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hmmz. Har ikke så mye på ønskelista akkurat nå, men jeg gleder meg veldig til Alien Bees kommer med Einstein-blitsene. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Canon: Tja. Nikon: Farger som duger. Ok, en rask 24, fordi Hitler ønsker det. Olympus: 18/1.4. Petnax: Mer værtettet optikk. Sony: Samme som Tom. Sigma: en 18/1.4 som er billigere enn en Olympus 18/1.4. Tamron: Inntog til fourthirds. Zeiss: Fourthirdsfatning. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Nikon: Noen faste pancakes, gjerne rundt 28mm. Nå vet jeg ingenting om det lar seg gjøre rent fysisk, men det er nå det jeg ønsker meg. Lenke til kommentar
Fredrik Gløckner Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg ønsker mer utstyr i mikro-4/3-fatning, eller eventuelt nye, konkurrerende system fra andre produsenter. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Et nyttårsønske ? kanskje Canon 60D med en oppløsning på 12 MP.Og HD.video,er ikke storfornøyd så hadde klart meg med det Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Fra hvemsomhelst: Et kompaktkamera med APC/DX størrelse sensor, gjerne 6mp og vanvittig høy ISO ytelse. Kan være fast optikk med f2 som største blender, men en fin zoom som går til tilsvarende 24mm vidvinkel og kanskje 100mm tele hadde gått. Fra Nikon: 85mm f1.4 AF-S, 35mm f1.4 AF-S, 300mm f4 VR AF-S Fra Sigma: 85mm f1.4 HSM fullformat (storebror til 50mm) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Slenger meg på Haakonts ønske om en superkompakt med fast brennvidde eller en kort zoom, som er litt mindre esoterisk og mye billigere en Sigma DP1/2. Nikon: 28 og 35mm med fokusmotor. Gjerne f/2,8 for kompakthetens skyld (glimrende i kombinasjon med D40/60). Canon: En rimelig IS-zoom i normalområdet for fullformat, som holder optisk mål til bruk på 5D (mkI). Olympus FL 36 er ganske kompakt, Tom. Ikke like kompakt som Nikons minste blits med tiltbart hode, men liten nok til å være en god følgesvenn til din 420. Hvis du ikke har holdt den i hånden selv kan jeg opplyse om at den er mindre i virkeligheten enn på bilder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Olympus FL 36 er ganske kompakt, Tom. Ikke like kompakt som Nikons minste blits med tiltbart hode, men liten nok til å være en god følgesvenn til din 420. Hvis du ikke har holdt den i hånden selv kan jeg opplyse om at den er mindre i virkeligheten enn på bilder. Jeg er vel ikke helt enig; den er vel mindre enn min 430EX; men ikke så mye mindre? Mener det var en FL36 som en kompis av meg har. Hmm, det må undersøkes nærmere. Tom Endret 25. desember 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg kunne godt tenkt meg lavere priser på produktene, og på alles vegne; fra alle produsenter. Jeg har så mye å lære at jeg kommer ikke på noe særlig med ønsker. -Jeg ønsker meg en raskere måte å lære på. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 FL-36 er merkbart mindre og lettere enn 430EX. Den passer E-4x0-hus ypperlig. Husk at jeg har brukt kombinasjonen, Tom. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Canon: 10-600 mm f/1.0 IS Nikon: et brukervennlig kamera Jeg kunne selvsagt tenkt meg lavere priser. Ellers skulle jeg gjerne sett en oppgradert versjon av Canon sin 17-40 mm f/4 L, som uten tvil hadde gruset Tamron sin 17-50 f/2.8. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Nikon: D300s og et 24/28-105/120 f/2,8 VR (eller til nød f/4). Hm, og kanskje en D700s. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Canon, Nikon, Sony er ikke så viktig for meg. Pentax: Forbedring, forbedring, forbedring. Større avtand mellom modellene. Mer penger til markedsføring. Olympus: vil se mFT. Tamron: Få ut fingeren på objektiver med KAF fatning. Sigma: Få ut fingeren på objektiver med KAF fatning. SD-15 og super tilbud på objektiver med SA fatning. Tokina: Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Canon: Forbedring av DPP, spesielt importfunksjon fra kortleser og oppretting av skjev horisont. Nikon: Slutt å strebe, innse at slaget er tapt Medfølgende *gratis* raw-konverteringsprogram. Sony: Slutt å være så proprietære, memorystick er dårligere oppfinnelse en telefax. Olympus: Norsk programvare (da blir Pappa glad). Pentax: Har jeg ingen formening om da min dårlige erfaring med merket ligger i et analogt kompaktkamera Sigma: Kanskje dere skulle lære dere å lage og kvalitetssikre objektiv før dere spyr de ut på markedet? Tamron: Se på Canons L-serie, vi venter.. Tokina: Se på Canons L-serie, vi venter.. God jul og Godt Nytt År Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Forbedring, forbedring, forbedring ... Hva prøver du å si, at Pentax-modelln suger og alt trenger å forbedres?! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvis jeg synes Pentax suger ville jeg ikke ha kjøpt Pentax utstyr til 30K++ de siste 8mnd. Selvfølgelig vil jeg at de skal forbedre det de kan. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvis jeg synes Pentax suger ville jeg ikke ha kjøpt Pentax utstyr til 30K++ de siste 8mnd. Selvfølgelig vil jeg at de skal forbedre det de kan. Og siden ingen trenger det mer... Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Olympus: Samme som Canon. Liten blits ... Har selv FL36R fra Olympus, og synes den er rimelig kompakt. Kan ikke bli så mye mindre om det skal være plass til to batterier og et vridbart hode. Så skal du ha noe mindre må du nesten ta til takke med den innebygde blitsen i kameraet. Hva jeg ønsker for det neste året? En 150mm skikkelig macro fra Olympus kanskje. Vet at Sigma her dette, men de har av en eller annen grunn et litt frynsete rykte når det kommer til kvalitet, kanskje ufortjent, men ingen røyk uten ild......... Fra Sigma må man da ønske seg bedre produkt og produksjonskvalitet. Og så hadde det vært kjekt med en fast 500mm med OK lysstyrke etc. til en fornuftig pris til 4/3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå