Gå til innhold

Dragonlance Chronicles Trilogy - hva fortsetter jeg med?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå lest ferdig Dragonlance Chronicles Trilogy (Dragons of Autumn Twilight, Dragons of Winter Night og Dragons of Spring Dawning). Hva er egentlig fortsettelsen på denne serien? Det finnes så mange forskjellige Dragonlance-bøker at jeg ikke helt vet hva jeg bør begynne på nå. Er det noen som har noen tips?

På forhånd takk og god jul til alle sammen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil ha en direkte fortsettelse av tidslinjen bør du lese dem i denne rekkefølgen:

Chronicles (de du startet med)

Legends

Dragons of Summer Flame

Fifth Age Trilogy (skjønt det kan diskuteres da den er skrevet av Jean Rabe)

War of Souls

Dessuten har du Lost Chronicles. Disse foregår side om side med de vanlige Chronicles og handler om de samme folkene:

Dragons of Dwarven Depths

Dragons of Highlord Skies

Dragons of The Hourglass Mage

I tillegg bør du absolutt lese The Kingpriest Trilogy da den handler om selve katastrofen de snakker om i Chronicles.

Videre har du en rekke andre bøker som kan utdype en god del nærmere.

The Chaos War Series foregår side om side med Dragons of Summer Flame, men hver bok er frittstående (med et unntak). Husker ikke alle i farten, men mener det er;

The Doom Brigade

Dark Thane

Tears of the Night Sky

The Puppet King

Reavers of the Blood Sea

Siege of Mnt Nevermind

(Doom Brigade handler om en draconian kalt Kang og er både første bok i Chaos War Series og første bok i Kang's Regiment. Litt forvirrende, kanskje. Den andre boken er Dragonian Measures, men det ble aldri en tredje bok.) ;)

The Taladas Trilogy (foregår på et annet kontinent og er svært interessant)

Second Generation (samling korte historier om barna til heltene i Chronicles, og kan være smart å lese før du leser Dragons of Summer Flame)

Dark Diciple (handler om Mina fra War of Souls.)

Meeting Sextet handler om heltene fra Chronicles før de møtte hverandre der:

Kindred Spirits

Wanderlust

Dark Heart

The Oath and the Measure

Steel and Stone

The Companions

Om du ennå ikke har fått nok er det bare å spørre etter mer. ;)

Lenke til kommentar

Takker for meget bra og utfyllende svar. Lurer kanskje på om jeg da skal fortsette med Lost Chronicles, siden handlingen foregår samtidig som Chronicles. Men et lite oppfølgingsspørsmål om akkurat det: Er det da mer utfyllende historier om Tanis, Caramon, Raistlin osv, eller er det slik at man skifter synsvinkel helt og ser handlingen fra f.eks de ondes side?

Endret av MyKindOfSoldier
Lenke til kommentar

Lost Chronicles handler om de samme folkene og utfyller historien en god del. I Chronicles sier de for eksempel at de må hente en hammer, og i neste del har de allerede funnet den. Den første boken i LC handler om nettopp den biten. ;)

Den andre boken handler om Kitiara, men den tredje er ikke kommet ut ennå. Du kan lese mer om dem her:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Drago...onicles_Trilogy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...