Gå til innhold

Får ikke nett via trådløst nettverk med vista laptop.

Aafloey

Anbefalte innlegg

Topic sier det meste. Jeg har en Acer 9520G, med Vista Home Premium. Nå er jeg hjemme i jula og skal koble meg til familiens trådløse nett, men nei... Får kobla meg til selve nettverket, men jeg får aldri "obtained ip adress" Det skal sies at XP maskina som boren min bruker, kommer seg rett innpå nettverket.

JA jeg har skrevet rett nøkkel kode en million ganger, å prøvd en hel masse innstillinger. Jeg har også prøvd å kobla kabel fra routeren og inn i laptopen, da fikk jeg nett med en gang. Laptopen fungerer utmerket på det trådløse nette jeg har hjemme. Routeren er en ZyXEL Prestige 600. Noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Topic sier det meste. Jeg har en Acer 9520G, med Vista Home Premium. Nå er jeg hjemme i jula og skal koble meg til familiens trådløse nett, men nei... Får kobla meg til selve nettverket, men jeg får aldri "obtained ip adress" Det skal sies at XP maskina som boren min bruker, kommer seg rett innpå nettverket.

JA jeg har skrevet rett nøkkel kode en million ganger, å prøvd en hel masse innstillinger. Jeg har også prøvd å kobla kabel fra routeren og inn i laptopen, da fikk jeg nett med en gang. Laptopen fungerer utmerket på det trådløse nette jeg har hjemme. Routeren er en ZyXEL Prestige 600. Noen som vet hva som er feil?

Har du prøvd å gå inn på administrere trådløse nett?

Og slette nettet og la maskinen finne det på nytt

Lenke til kommentar

Hva slags router er dette snakk om, og hva slags kryptering er det?

Når jeg testet Vista for en stund siden (Pre SP1) kom jeg ikke inn på WLAN med WEP overhode. Mulig dette er fikset nå, men problemet var der på 2 forskjellige bærbare. Skulle nesten tro at en såpass grov feil er fikset nå, men det er verdt å sjekke opp.

Har du testet:

Statisk IP

Deaktivere brannmur

Deaktivere evt. Norton Internet security ol.

Slette WLAN-profilen

PS: Selv om man skriver in feil nøkkel vil man ofte få beskjed om at du er koblet til, selv om du ikke er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...