Arne Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hei! Jeg har lenge hatt 2x1gb Geil orange internminne. Men nå har jeg kjøpt to gigabyte til, helt identiske. Da får jeg fire. Problemet er at pcen ikke booter med 4gb på standard hastighet. For at jeg skal kunne bruke alle fire, må jeg klokke ned internminnet. Jeg har det nå på 667MHZ, og det funker bra, men standard er 800mhz. Hva skal jeg gjøre? BIOS er forholdsvis ny, jeg vil tippe ca. et halvt år. Med vennlig hilsen Arne Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hvilket hovedkort? Du må selv gå inn i bios, gi brikkene 2,1 volt, og sette rett hastighet. En biosoppdatering kan hjelpe. Øk spenningen til north bridge litt. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Hovedkortet er kortet som står i profilen min, nemlig Asus P5N-E sli med brikkesettet n650i hvis jeg ikke husker helt feil... Skal prøve det etter julepakkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå