Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Vectra B; sub og ny cdspiller?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg anlegg til Opel Vectra nå. Det er en 99` B sedan, men er i tvil om hva jeg bør kjøpe ...

Det står i original cd-spiller og originale høytalere. Høytalerene som står i nå, er ikke alt for værst, så jeg vil prioritere disse etter jeg har har fått meg skikklig bass.

Til bass lurer jeg på 2 x 10". Hertz ES250D drevet av DynaBel BF4501. Noen innspill eller bedre forslag? Er usikker på elementene ...

Får jeg koblet forsterkeren på cd-spilleren som står i originalt, eller må jeg kjøpe meg en ny cd-spiller for å koble til forsterkeren?

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det er linjeutgang for å koble forsterker til din originale cd-spiller. Det går an å bruke en forsterker som kun trenger et høyttalersignal, men det er ingen optimal løsning om du vil ha skikkelig lyd. Samtidig er jeg litt skeptisk til om CD-spilleren er noe særlig tess. Anbefaler deg å bytte ut denne med mindre du har store problemer med å bryte med designet i bilen.

Jeg tror kanskje jeg hadde prioritert annerledes om jeg var deg. Høyttalere, CD-spiller og forsterker først, subwoofer senere. På spilleren du har nå, så høres det kanskje ikke så forferdelig ut, men det kan fort forandre seg når du får guffet på litt mer kraft, og bedre spiller etc. Kjedelig om det skulle bli masse forvrenging når du får litt forsterkerkraft på de. Hjelper lite med bass om den viktigste delen av lydspekteret har store mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...