kevinedomm Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hoy! Fant en 250gb hdd på dynga, som ser ut til å fungere. Har koblet om litt på SATA-opplegget. har prøvd med og uten jumper, og flyttet forskjellige steder, men får bare opp 20gb fra harddisken i windows. I biosen står der at det er 250gb på den. Har forøvrig Vista prem 64-bit, noen som vet hva jeg må gjøre for å få utnyttet alle 250gb på disken? Lenke til kommentar
Flibustier Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hoy! Fant en 250gb hdd på dynga, som ser ut til å fungere. Har koblet om litt på SATA-opplegget. har prøvd med og uten jumper, og flyttet forskjellige steder, men får bare opp 20gb fra harddisken i windows. I biosen står der at det er 250gb på den. Har forøvrig Vista prem 64-bit, noen som vet hva jeg må gjøre for å få utnyttet alle 250gb på disken? Last ned Geparted HER og behandle disken etter beskrivelsen som er gitt. Dermed kan du lokalisere, formatere og åpne disken din. Geparted kan brukes som live CD (etter at du har brent den nedlastede isoen på en DVD/CD og du boter maskinen med denne. Trygt og suverent. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Først må du sjekke i Diskbehandling. Kan jo være så enkelt at den ikke er partisjonert. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Først må du sjekke i Diskbehandling. Kan jo være så enkelt at den ikke er partisjonert.http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Hmm, hvordan får man opp dette i Vista? Finner ikke performance & maintenance. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 En enkel måte er nummer 3: "Click Start > Run and type diskmgmt.msc" Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Her fikk jeg opp følgende: (H:) som er den disken, der stod det 231.35gb unallocated, så vil da si at den helt enkelt ikke er i bruk? Er vel bare å formattere og partisjonere igjen da regner jeg med. Takk for nyttige svar Endret 25. desember 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå