olear Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 nå er du helt på bærtur olear. 1. IceWeasel som jeg bruker er Firefox kompilert uten Firefox logoene og navnet. dette fordi logoene er proprietære, og de kan ikke skifte logoene uten å skifte navnet. IceWeasel og GNU IceCat er ikke det samme. 2. det heter fx ikke ff. 3. alle trunk builds av fxn+1 heter Minefield. eh mvh indietrash Er verken på tur eller spiser bær. 1. IceWeasel er Debian sin "fork" av Firefox. Firefox har en egen logo når du deaktiverer branding (en plain klode), Firefox får da kodenavnet og en plain logo, gjelder for alle Mozillaprodukter 2. Dont care 3. Ok (3.0.x heter fremdeles Minefield hos meg) Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 1. IceWeasel er ikke en fork eller noe. det er egne logoer og dermed også et eget navn, for det er ikke lov å bruke Firefox navnet uten å bruke de proprietære Firefox logoene. dette fører til at Firefox er ikke mulig å distribuere videre. det er IceWeasel da logene der er 100% frie. videre kan jeg påpeke at IceWeasel er ikke GNU IceCat. hvorfor vil du krangle på noe du åpenbart ikke vet noe om? jeg bruker min FX3 - kompilert med IceWeasel - daglig. så jeg vet godt hva jeg snakker om. siden jeg også er FSF-aktivist så kan jeg videre fortelle deg at GNU IceCat er som IceWeasel (egen logoer og navn), men også med egne addon-repositories o.s.v. for å utelukke *all* proprietær kode, i motsetning til IceWeasel som er "vanlig" Firefox med andre logoer og navn. 2. at du ikke bryr deg om at du tar feil er neppe en stor styrke i diskusjoner. det styrker ikke akkurat din troverdighet. 3. det betyr at du har en nightly trunk build eller en uoffisiell 3.0.x build. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) 1. Ok, min feil. IceCat gikk under navnet IceWeasel, ser nå at de har skiftet navn til IceCat(selv om mesteparten linker IceWeasel til IceCat enda). Snakk om å forvirre folk 2. Igjen, dont care. 3. Fremdeles 3.0.5, med source direkte fra mozilla.org. Ikke det at jeg bryr meg, men var litt rart uansett. Sikkert en logisk forklaring. Endret 25. desember 2008 av olear Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 2. at du ikke bryr deg om at du tar feil er neppe en stor styrke i diskusjoner. det styrker ikke akkurat din troverdighet. Rett og rett. Det er foretrukne/anbefalte forkortelsen av Mozilla. Dessuten skrives det i så fall Fx og ikke fx, siden det er et egennavn. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har laget en tråd som kan være til hjelp her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1050569&hl= tråden tar kun med seg programvare som er støttet for både Windows, Linux og OS X og ikke bare Windows og Linux, men du finner kanskje noen tips der. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 1. Ok, min feil. IceCat gikk under navnet IceWeasel, ser nå at de har skiftet navn til IceCat(selv om mesteparten linker IceWeasel til IceCat enda). Snakk om å forvirre folk 3. Fremdeles 3.0.5, med source direkte fra mozilla.org. Ikke det at jeg bryr meg, men var litt rart uansett. Sikkert en logisk forklaring. 1. ja. definitivt forvirrende 3. du har en trunk build. de heter Minefield. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 det er mange her som har sine favoritter av programmer. men must have programmer i linux for meg er da: vlc,emesene,firefox,thunderbird,wine(okei wine er ikke MUST have for min del, men kjekt å ha),amarok, utorrent(annet torrentprogram funker også, men kjører utorrent gjennom wine),amarok,terminalen er jo en viktig del av linux da. kommer ikke på flere i farta da Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 torrents: KTorrent Lenke til kommentar
1915 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 ktorrents funker fint det og. men man kan jo bruke det man er vant til hviss linux aksepterer det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå