raakken Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hei Måtte reinstallere kubuntu 8.04 etter å ha oppgradert til 8.10 og jeg mistet muligheten til å bruke det trådløse nettverkskortet mitt. Men nå da jeg rewboota maskina, så kommer jeg ikke på nett med den. Er bilde av kabelen i knetworkmanager, men om man holder musa over så står det "disconnected". Kabeler er i, ruteren funker, andre maskiner funker på samme nettet og jeg installerte debian i går på samme maskin for moro skyld, og da brukte jeg en networkinstall versjon... noen som har peil hva som kan være galt? ps: /etc/network/interface innehold bare loopback lo, men endret det til auto eth0 osv... Lenke til kommentar
raakken Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Kan legge til at jeg starta opp maskina med en mandriva one cd og da funket nettet som snus... Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 ifconfig eth0 up && dhcpcd eth0 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Er vel dhclient og ikke dhcpd (?) Uansett må du også være root (altså sudo) Lenke til kommentar
raakken Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 takker for hjelpa, men problemet løste seg etter 4(fire!!) reboots og bootet opp med mandriva. Oga da jeg reboota på nyt, var det plutselig i orden(???). og det var dhclient.... Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 det kanhende at *Ubuntu bruker dhclient. skjønner dog ikke hvorfor da den alltid har vært heller tvilsom sammenlignet med dhcpcd som bare virker. men ok, har vel ikke brukt dhclient til ethernet. bare til wifi. og der suger den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå