TomasK Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Hiver inn noen få bilder av nybilen, en 2004 mod Alfa Romeo 156 Sportwagon. Bilen har Ti pakke, noe som er ganske skjeldent på 156 utgavene, samt 2 liters JTS motor på 165 hk. Ti pakke innebærer senket sportsunderstell (25mm), sideskjørt, skinninteriør med skikkelige sportseter m/ røde sømmer og rødt lys i instrumenter. Ellers er det unike 17" felger med Ti emblem. Vinterfelgene er 5 hulls "teledial" felger. Motoren er altså en 2 liter - IKKE twinspark, men den nye JTS saken. Den har 165 hk @ 6300 rpm og 206Nm @ 3250. 0-100 går på 8,2 sek og toppfart 220 km/t. Første planene for våren er: Supersprint eksosanlegg Brembo bremsekalippere Brembo skiver foran Endret 7. februar 2009 av TomasK Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Wow, den så rå ut! Flere bilder! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Enig.. Den så ganske rå ut! Gi oss bildeeer! Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 TI er altså senket 25mm, ikke 20 som nevner her oppe Må også si at jeg liker JTS motoren godt, ikke samme lyd som TS, men går så mye bedre enn 2.0 ts. Pen bil, og 156 gjør seg virkelig med TI-pakken, synd ikke gamlingen som familiebil har det Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 25mm ja.. er uansett litt for høy, tenkte å kjøpe et 40mm senkesett+dempere også, samt aluplate som erstatning for plastdriten som henger under motoren nå. Sommerfelgene tror jeg ikke jeg kommer til å bytte ut med det første, dem er både pene og litt unike. Litt usikker på om jeg skal koste på meg open air kit fra KN eller tilsvarende også. Er redd kanskje det blir mer problemer enn ytelse. Er jo ikke verdens beste luftmengdemålere på disse bilene heller. Skal se om jeg får knipset litt bilder når jeg kommer hjem fra juleferie. Må få tatt en sjau på vinterfelgene, de har mye fastbrent bremsestøv og drit (blitt litt gulne). Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Noen nye bilder i dag, nå med vinterfelger. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Meget pen.. Litt rare felger på den nå men! Er de originale vinterfelger? Åssen åpner du dørene bak forresten? Ser ikke noe håndtak.. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Felgene som er på nå, er originale 16" teledial felger. Litt ala hva Porsche hadde i sin tid. Litt fiffi åpning av bakdørene; Hvis du ser på bilde nr 3 og nederst høyre hjørne på bakvinduet, så ser du dørhåndtaket.. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hehe, likt som på Civic? Fin bil =) Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Fikk de nye sommerdekka mine nå, 225/45R17 Michelin Pilot Sport. Håper bare det slutter å snø og at våren kommer fort... Har bestilt ny bakre del til eksos nå, ble Ragazzon i stedenfor Supersprint. Rett og slett fordi den ovale Supersprint versjonen ble litt for stor etter mitt ønske. Ragazzon er 115x70mm mens Supersprint er 145x95mm. Hvis jeg får ordna salg av en annen gammel bil jeg har stående, så blir det nye bremser foran også. Valgte bort Brembo, siden jeg da må ha nye 17" vinterfelger, men Tarox 305mm settet skal passe med original 16" felgene jeg har. Settet koster 899 £, men da får jeg 305mm slissa skiver, 6 stemplede kalippere, nye stålspunnede Tarox bremseslanger og Tarox bremseklosser. Blir nok lysegrå kalippere, kan få røde, men da koster det.. hold dere fast.. 179 £ ekstra.. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Alfa.. ingen over , ingen ved siden vakker bil du har der Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 En liten oppdatering, med sommerdekk og Supersprint eksos. Felgene er originale Ti 17" felger med Michelin Pilot Sport 225/45R17 dekk. Ble forresten Superspring i stedenfor Ragazzon og det er jeg veeldig glad for.. Passer helt perfekt til fangeren bak og lager helt passe lyd. Vurderer å sote rutene nå, men hvor mange prosent soring er reglen hvis jeg vil ha med siderutene foran? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Foran kan du vel ikke sote noe utover slik den ble levert fra fabrikk. Mektig pen bil det der, forresten! Alfa skal være rød, hvit eller svart, definitivt! Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Utrolig fet bil du har. Nice! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Dritfin bil, Alfa is the shit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå