Tygg3n Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Og eg kjenner ein som heiter Idunn, det er eit gammelt navn. har ingenting med ketchup å gjøre Lenke til kommentar
Yfirvaldr Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Og eg kjenner ein som heiter Idunn, det er eit gammelt navn. har ingenting med ketchup å gjøre Idunn er vel et gammelt gudenavn, på lik linje med Odin, Brage, Thor o.l. De er ihvertfall ikke reserverte fra å brukes. Om en ønsker å kalle ungen sin Jesus, burde vel det være lov, men tenk på hvordan ungen kommer til å oppfatte navnet sitt i framtida. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Og eg kjenner ein som heiter Idunn, det er eit gammelt navn. har ingenting med ketchup å gjøre Jeg kjenner en jente som heter Idun, med én n. Og jeg sier ikke at hun er oppkalt etter Idun Ketchup, men navnet er altså helt likt. Dette strider med regelen nevnt tidligere om å ha navn som er likt produktnavn. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Idun er nå et veldig gammelt navn. Tror nok ketcupen kom etterpå. Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Mange som heter Jusus, så kall ivei! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ingen heter Jusus i Norge. Omlag 30 personer heter Jesus i Norge. Forumbruker Torswin har flere ganger her på forumet konstantert at mellomnavnet hans er Adolf. Det har aldri vært ulovlig å kalle ungen sin for Adolf, men populariteten til navnet sank kraftig etter at en viss mann med bart kom til makten i Tyskland på 30-tallet. I dag er det 250 personer i Norge som heter Adolf. Idun er utledet fra et gammelt norrønt ord som betyr "elsket på nytt", derfor var det vel et treffende navn på ketchup. 550 personer i Norge heter Idun med en N, 300 med to N'er. Kilde: norskenavn.no Lenke til kommentar
wûst Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 At ingen i norge heter jesus betyr ikke at navnet ikke er vanlig. det er DRITmange i spania, brasil og landene nedi der som heter Jesus. Norge bør ikke delta i sammenligningen når det bare er det verste lille miniputtlandet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hvorfor er det ulovlig i Norge å kalle sin egen unge for Jesus? Det er like ulovlig som å kalle ungen for Judas. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg er ganske sikker på at det ikke er ulovlig. Er ikke 100% sikker men jeg har hatt dette tema oppe til diskusjon før.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvis du leser innlegget mitt, bare fire plasser lengre opp, så får du et veldig klart svar. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Og eg kjenner ein som heiter Idunn, det er eit gammelt navn. har ingenting med ketchup å gjøre Det finnes da f. eks. Nora syltetøy også. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ett tulleinnlegg er slettet. Jeg minner samtidig om reglene for gjesteposting som er nevnt øverst i denne kategorien. Gjentatt misbruk av gjestekontoen vil medføre utestengelser. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 En venn av moren min heter Adolf, så jeg tviler på at det er ulovlig å hete det. Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hvorfor skal det ikke være lov til å kalle ungen sin for Jesus? Hvis ikke barnet har noen spesielle invendinger, vil jeg vel tro det skulle være lov til å kalle barnet sitt for Jesus. En annen ting er jo om Jesus er det rette navnet Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Om Jesus er det rette navnet? Man kaller ungen sin for det man vil. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Syntes det er litt dårlig gjort og oppkalde ungen sin etter en historisk person så stor som Jesus, jeg tror det vil føre til en god del erting opp gjennom årene med ett slik navn.. Men Jesus er jo ofte brukt i Mexico og Spania føler jeg.. Men om jeg får 2 tvilling gutter skal de hete Jar-El og Kal-El hehe, vist den damen jeg engang treffer er enig Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Da er kanskje ikke Jesus et veldig dumt navn likevel, hvis du frykter for at barnet skal bli mobbet. Lenke til kommentar
HellsBells Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det er for eksempel ikke lov å ha produkt/merkevare-navn som fornavn. Jeg kjenner en jente som heter Idun til fornavn.. Tror ikke hun har søkt om dette. Da tenker jeg selvsagt på Idun Ketchup. Idun er et helt vanlig navn i Norge. Det er ikke lenger lov å ta navnet Bjørn, da dette er et dyr har jeg hørt. Noen som vet om dette stemmer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Tror ikke noen kaller barnet sitt Adolf heller. Blir sikkert mobbet hele livet... Eg heiter Torstein Adolf og har ingen problem med det. Er ein og annan retardert som kjem med «Adolf ...... Hitler» når han/ho høyrer namnet mitt, men det er veldig sjeldant. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 I muslimske land så kaller de jo alle får Muhammed er ikke det en helig person da? Må vere ekstremt plagsomt at alle har det samme navnet? Ser føre meg et kjøpesenter eller noe kan Muhammed komme til resepsjonen hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå