Daily-Drifter Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hei, har kjøpt et Asus Maximus Formula og et Sapphire Radeon 3870 fra nettbutikken på jobben i sommer. Plutselig ble bildet borte fra skjermen når maskinen sto på. Når jeg prøver å starte maskinen får jeg feilmelding på lcd postern når det står VGA bios, og får en lang pipelyd, etterfulgt av to korte. Skjermkort-vifta går heller ikke. Jeg satte i et annet pci-e kort her en dag, men fikk akkurat samme feil på hovedkortet. Jeg leste om en som hadde samme hardware der dette hadde skjedd, da hadde skjemkortet drept hk eller omvendt når en av de tok kvelden. Derfor kan jeg ikke ta med skjermkortet til en kompis og muligens drepe hk hans ved å teste om det fungerer. Jeg har sendt mail til de som driver med retur og forklart saken, hvilke rettigheter har jeg? De sier at jeg må sende skjermkortet til sapphire, og hovedkortet til asus for å se om de kan repareres (ingen som reparerer billig konsument-elektronikk vel?!?" Det jeg lurer på da er om begge produsenter vil fraskrive seg ansvaret dvs. at sapphire sier at det har stått i en mobo som har gitt for mye strøm på slotten f.eks, og at Asus sier at det har stått et skjermkort som har kortslutta i pci-e sloten. Da regner jeg med at jeg må stå for tapet av begge komponentene. Hvilke rettigheter har jeg isåfall ift butikken da? Jeg har jo betalt for to varer som er meningen å koble sammen som skal fungere i 5år+ Mvh Leo Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Ifølge asus sine beep codes: 1long, 2 short Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly. Dersom du har forsøkt med et annet skjermkort som du vet fungerer så er det nødt til å være en feil ved hovedkortet som da gjør at den ikke får initialisert VGA. Denne feilen skal du selvfølgelig ikke dekke. Du skal heller ikke være nødt til å sende noe til leverandør. Du skal kun være nødt til å forholde deg til SELGER, altså firmaet som har solgt varen. Dersom de vil sende til Asus, så er det _DERES_ ansvar, ikke ditt. Slik er loven. Du melder reklamasjon, og returnerer deretter varen til selger. Hvilket firma har du kjøpt av? De fleste nettbutikkene har slik "meld rma" på din kontoside på nettsidene deres. Dersom du har ytterligere vansker anbefaler jeg deg å kontakte forbrukerrådet sin servicetelefon, der vil du få hjelp og råd vedrørende dine rettigheter og hvordan du skal gå frem. Det er forøvrig helt latterlig at firmaet henviser til Asus og later som om ikke de har ansvaret selv. Du trenger kun å forholde deg til selger. De kan ikke skyve ansvaret over på andre. Endret 28. desember 2008 av Ideal Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) det var det jeg også mente! hvor har du lest dette så jeg kan vise til lovverk eller liknende?!? Hvis jeg drar dit med hovedkortet og skjermkortet, hvor raskt kan jeg kreve og få nytt? Endret 29. desember 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå