advo Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hei. Kjøpte meg en OCZ SSD disk på 32gb. Windowsen ble straks mye kjappere, noe som var meningen med hele kjøpet. Men min andre s-ata disk på 500gb,som jeg har stort sett alle filer på, kommuniserer dårlig med SSD disken. Noen problemer: Jeg spiller av musikk med winamp, det funker bra sålenge jeg bruker maskina. Men setter jeg på musikk å går bort, så hakker sangene. Dette gjelder alle sanger. Når jeg skal installere fra CD/DVD, så nekter den å legge inn på 500gb disken, men det fungerer utmerket å legge inn på SSD disken. Jeg prøvde også å pakke ut .rar filer fra 500gb disken, men den sto helt stille i ca 2min før den starta å pakke ut. Når den først starta gikk det vannvittig treigt. Prøvde så å overføre filene fra 500gb til SSD disken, så pakke ut. Dette gikk meget kjapt. Har winrar installert på SSD disken. Spill og programmer som allerede er installert og ikke krever CD for å kjøre, fungerer fint hvis jeg kjører fra 500gb disken. Det er sikkert bare noen instillinger som er feil. Da jeg installerte SSD disken, tok oppstarten ca 2min. Men så slo jeg av s-ata søking, så gikk det plutselig mye bedre. Nå starter den på ca15-20 sek. Noen som kan hjelpe i disse juletider? Lenke til kommentar
mathias123 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Står de to diskene på forskjellige kontrollere? Hva slags HK har du, eller kjøres diskene på egen kontroller? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Det mathias spør om er veldig relevant her. Noe annet relevant er også: *Har du pagefile AV eller PÅ? *Har du flyttet temp filer til HDD? *Har du på bakgrunns-defragmentering? *Har du på automatisk indeksering? Uansett, det du opplever nå er grunnen til det jeg har skrevet i denne forumtråden om at jeg aldri vil anbefale å ha windows på OCZ SSD. Grunnen til at du opplever det du gjør er at SSD'en du har kjøpt ikke takler random writes i det hele tatt. Les denne posten jeg linket til så vil du ha bedre forståelse av hvorfor du gjorde et mindre lurt valg av SSD SSD betyr ikke automatisk 1000 ganger bedre enn harddisk, det finnes SSD som suger kraftig og blir banket av vanlige harddisker. Her kommer noen råd til deg om hvordan du kan FORBEDRE problemet, men det vil ikke forsvinne fullstendig: *Skru AV pagefile (sidevekslingsfil) *Flytt temperære internettfiler til 500GB disken din *Flytt download mappen din til 500GB disken din *Skru av bakgrundsdefragmentering *Skru av automatisk indeksering. Hvis du ikke har Intel ICH 8, 9 eller 10 med gammel firmware vil du da bli kvitt det meste av problemet, men det vil fortsatt forekomme hakking og frysing ved tung random write belastning på disken. Endret 24. desember 2008 av GullLars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå