FM Skrevet 24. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2008 Den nye hybridplaten fra Infinity Storage Media har både Blu-ray- og DVD-lag. Les mer Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 24. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2008 Ser veldig lite poeng i å kjøpe både dvd og bluray av samme film. Vil jo bli dyrere og. På tide å la dvd få fade ut av markedet sakte men sikkert mens bluray tar over. Lenke til kommentar
azzz14-matti_UnItEd Skrevet 24. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2008 Enig Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 24. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2008 Tror kanskje sjokoladekaken har misforstått hva dette produktet er. Det er en krysskompatibel disk, slik at du kan spille den i både dvd og BR spillere, og få tilsvarende kvalitet. Dermed blir terskelen lavere for å kjøpe BR-filmer for forbrukeren (jovel, jeg bytter vel ut spilleren en vakker dag), og lavere for butikkene å fase ut DVD. Har ikke en del HD-DVDer vært slik lenge? Lenke til kommentar
FM Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2008 Har ikke en del HD-DVDer vært slik lenge? Det stemmer at det kom hybridplater fra HD DVD, men dette er den første disken som kombinerer Blu-ray og DVD. Ellers er det riktig som du sier, målet med hybridplaten er å gjøre overgangen til Blu-ray lettere for folk flest. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 24. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Problemet blir vel prisen isåfall.. Endret 24. desember 2008 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
King Saul Skrevet 24. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2008 Som antakeligvis, i likhet til med prisen på det meste annen ny teknologi, kommer til å falle. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 mange ser ikke noe grunn til å kjøpe Blu-ray filmer i dag siden DVD er "bra nok" og når de ikke har noen særlig fremragende samling Blu-ray filmer så blir heller ikke noe kjøp av en Blu-ray spiller noe av. Hvis man får solg hybridplater til en fornuftig pris så vil folk kjøpe det fordi man er ventet bedre kvalitet når man en gang skaffer seg en Blu-ray spiller. Terskelene for å skaffe seg en Blu-ray spiller blir derfor lavere. Men for at en hybridplate skal ha noe for seg så må altså prisen lang lavere enn foreløpig stipulert. Dette er for dyrt. Folk vil gjerne ha bedre kvalitet men bør ikke betale særlig mye ekstra for det, da tar de til takke med DVD heller. Folk flest tenker mer på lommeboka enn på bildekvalitet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 mange ser ikke noe grunn til å kjøpe Blu-ray filmer i dag siden DVD er "bra nok" og når de ikke har noen særlig fremragende samling Blu-ray filmer så blir heller ikke noe kjøp av en Blu-ray spiller noe av. Hvis man får solg hybridplater til en fornuftig pris så vil folk kjøpe det fordi man er ventet bedre kvalitet når man en gang skaffer seg en Blu-ray spiller. Terskelene for å skaffe seg en Blu-ray spiller blir derfor lavere. Men for at en hybridplate skal ha noe for seg så må altså prisen lang lavere enn foreløpig stipulert. Dette er for dyrt. Folk vil gjerne ha bedre kvalitet men bør ikke betale særlig mye ekstra for det, da tar de til takke med DVD heller. Folk flest tenker mer på lommeboka enn på bildekvalitet. I tilegg er jo kvaliteten på blu-ray-delen dårligere, da det ser ut til å kun støtte ett lag. AtW Lenke til kommentar
FM Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 I tilegg er jo kvaliteten på blu-ray-delen dårligere, da det ser ut til å kun støtte ett lag. Det er mulig. I følge CDRinfo skal hybridplaten bruke en omkoder fra JVC med det slående navnet "Intelligent HD encoder system" for å få nok plass på kun ett lag. Med denne teknologien vil 1080p-materialet ta 12-24 Mbps. Så da spørs det om kvalitetsforskjellen kontra vanlig Blu-ray begynner å bli litt for synlig. Legger også ved Wikipedia sin artikkel om Mbps og hvilke kvaliteter det tilsvarer. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Dette kan være et alternativ for dem med blu-ray-spiller også tror jeg. Vi har én blu-ray-spiller i huset, men det er tre TVer. De andre TVene har kun DVD-spiller. Med en slik plate kan filmen ses på alle tre TVene, med (forhåpentligvis) god kvalitet om den ses via blu-ray-spilleren. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 I tilegg er jo kvaliteten på blu-ray-delen dårligere, da det ser ut til å kun støtte ett lag. Det er mulig. I følge CDRinfo skal hybridplaten bruke en omkoder fra JVC med det slående navnet "Intelligent HD encoder system" for å få nok plass på kun ett lag. Med denne teknologien vil 1080p-materialet ta 12-24 Mbps. Så da spørs det om kvalitetsforskjellen kontra vanlig Blu-ray begynner å bli litt for synlig. Legger også ved Wikipedia sin artikkel om Mbps og hvilke kvaliteter det tilsvarer. Ja, man kan jo komprimere det litt ned uten særlig kvalitetstap, men det spørs jo litt på lengde, hvor mye ekstra-features det er osv. Personlig skulle jeg gjerne sett de brukte den ekstra plassen på dual-layer til å ha større framerate, men det er jo en annen diskusjon. AtW Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Hadde dette formatet hatt 2 BD lag og et DVD lag så hadde det vært litt intressangt. Er mest intressert i best mulig kvalitet på BD-delen. DVD laget kunne godt kun inneholdt filmen og ikke noe ekstra. Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 25. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2008 Dette hadde ikke vært for dumt om det ikke hadde vert så dyrt. Det er jo genialt å kjøpe seg filmer som kan spilles i DVD spilleren man har hjemme og som også kan spilles på blu-ray spilleren man kjøper etter hvert. Jeg for eksempel har ikke blu-ray spiller enda og kjøper fortsatt DVD-er. Men når jeg kjøper meg en blu-ray spiller hadde det vert utrolig deilig å kunne spille de filmene jeg kjøpte mellom i dag og den dagen jeg for meg blu-ray i ekte full hd og ikke bare i 1080 oppskalering Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2008 i en overgangsfase mens man har skaffet seg bd spiller men ikke hd tv - spilelr er koblet til tv-en via scart . hvilket format vil bd spilleren faktisk lese. bluray laget eller dvd lagene. husk her brukes scart kontakten intil videre . personlig har jeg ikke skaffet meg noen av delene enda. tv-en min er for ny til å byttes ut selv om det er en crt modell Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Hadde dette formatet hatt 2 BD lag og et DVD lag så hadde det vært litt intressangt.Er mest intressert i best mulig kvalitet på BD-delen. DVD laget kunne godt kun inneholdt filmen og ikke noe ekstra. Ja takk begge deler, to lag BD og to lag DVD . Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 Dette har som nevnt vært testet tidligere i HD formatet(via HDDVD), men viste seg å ikke være noen god idé i praksis. Det fordyrte bare platene og de som var interessert i HD ville ikke betale mer for noe de i utgangspunktet ikke ville ha. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2009 i utgangspunktet så er det en god ide hvis man ønsker å kjøpe filmer nå som man sener skal spille på en hd spiller men har bare dvd enda. men så lenge det gjør at platen blir dyrere en både vanlig dvd og bluray da er vitsen borte. da blir det sikker billigere å kjøpe nye utgaver å bd formatet når den tid kommer vis det skal være aktuelt så må prisen ligge et sted mellom dvd og bluray. det blir urettferdig for de som kjøper en ren hd plate siden man da får både i pose og sekk samtidig så synes neppe dvd brukeren at den litt høyere prisen rettferdiggjør muligheten til å spille av hd på samme platte så lenge vanlig dvd også kan spilles av på en bd spiller så er vitsen med hybrid platten liten den eneste måten å løse det på er å bruke slags form for aktivering . i utgangspunktet så kjøper du en vanlig dvd ( til vanlig pris) og med et lite tillegg ( vanlig bd pris) får du en kode som aktiverer bd delen det blir også sikker mere styr en det smaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg