Gå til innhold

Maxtor 160GB 8MB Cache


Anbefalte innlegg

lydmessig ligger wd på toppen, så maxtor, så seagate.. har aldri hatt ibm, så hvor de ligger, vet jeg ikke.

 

Feil. Alle tester viser at Maxtor og WD ligger jevnt når det gjelder lydnivå. Barracuda er jo kjent for å være stillegående, mens IBM stort sett har høyest lydnivå på sine disker

 

Mja, ikke alle tester, hvis du ser test av StorageReview kan du se at både IBM og Maxtor sine nye harddisker har et lavt støynivå. Jeg har både Seagate Barracuda IV, IBM 180GXP og Maxtor DiamondMax Plus 9. De har alle lave støynivå pga. bruk av "fluid bearing motors". Min subjektive vurdering stemmer bra overens med støymålingene til StorageReview. Seagate har minst støy (Barracuda V mer stille enn IV), IBM er en god nr. 2 med Maxtor hakk i hæl på 3. plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lydmessig ligger wd på toppen, så maxtor, så seagate.. har aldri hatt ibm, så hvor de ligger, vet jeg ikke.

 

Feil. Alle tester viser at Maxtor og WD ligger jevnt når det gjelder lydnivå. Barracuda er jo kjent for å være stillegående, mens IBM stort sett har høyest lydnivå på sine disker

Nei ibm har lite støy på diskene sine nå, da tenker eg på GXP 180GB, ligger på andre plassen etter seagate 120GB. Seagate 37.8, ibm 40.1, WD 200GB 45.5, Maxtor DiamondMax Plus 80GB 46.3.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

At WD har et høyere støynivå enn Maxtor er helt feil.

 

Har netteopp kjøpt 2 stk 120gb Maxtor 8mb cache og 2 stk Wd 80gb 8 mb. cache

 

Konklusjonen er maxtor har et betydeligere høyere støynivå, kan ikke forklare hvorfor men nå har jeg de i kabinettet mitt.

 

Testet diskene i sandra sisoft der begge diskene var koblet inn i raid 0(striping)

 

Resultat

2x120gb Maxtor raid 0 = ca 51 mb i sek.

2x80gb WD = 42 mb i sek.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

At WD har et høyere støynivå enn Maxtor er helt feil.

 

Har netteopp kjøpt 2 stk 120gb Maxtor 8mb cache og 2 stk Wd 80gb 8 mb. cache

 

Konklusjonen er maxtor har et betydeligere høyere støynivå, kan ikke forklare hvorfor men nå har jeg de i kabinettet mitt.

 

Testet diskene i sandra sisoft der begge diskene var koblet inn i raid 0(striping)

 

Resultat

2x120gb Maxtor raid 0 = ca 51 mb i sek.

2x80gb WD = 42 mb i sek.

 

Blir ikke det litt feil aa sammenligne en 120GB og en 80GB disk. Jeg trodde det var litt forskjell pa disse to? Mulig jeg tar feil?!?!?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Fy **** så maxtorne bråker.

 

hehe

 

For å si det slik - 120GB WD'ern din har høyere støynivå enn Maxtors nyeste DiamondMax 9 serie...

 

Er faktisk WD som er versting på støy blan HD aktørene på markedet(!)

 

Er det sant...?

Jeg har i alle fall en maxtor 60 gb som bråker noe helt for j****g. WD'en er jo helt stillegående i forhold.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...