durabit Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 lydmessig ligger wd på toppen, så maxtor, så seagate.. har aldri hatt ibm, så hvor de ligger, vet jeg ikke. Feil. Alle tester viser at Maxtor og WD ligger jevnt når det gjelder lydnivå. Barracuda er jo kjent for å være stillegående, mens IBM stort sett har høyest lydnivå på sine disker Mja, ikke alle tester, hvis du ser test av StorageReview kan du se at både IBM og Maxtor sine nye harddisker har et lavt støynivå. Jeg har både Seagate Barracuda IV, IBM 180GXP og Maxtor DiamondMax Plus 9. De har alle lave støynivå pga. bruk av "fluid bearing motors". Min subjektive vurdering stemmer bra overens med støymålingene til StorageReview. Seagate har minst støy (Barracuda V mer stille enn IV), IBM er en god nr. 2 med Maxtor hakk i hæl på 3. plass. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 vel, nå kom jeg på at jeg har 5400rpm maxtor-disker, så det kan jo forklare hvorfor jeg syns de er stillere enn wd-disken min. men, seriøst.. hadde en 40gb wd-disk for et halvt år siden. folk som var på besøk lurte på om det stod en støvsuger på konstant i leiligheten.. Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 En ting som er rart er at IDE disker måles i et system, og SCSI disker i et annet... Formatterer man en 18,6GB, så får man 18,6GB.. Hei Det du skriver her stemmer ikke. Jeg har selv en Seagate Cheetah 15K.3 18.4GB. Ferdig formatert er den 17,08 GB. 18,4*1000^3/1024^3 = 17,1GB http://home.no.net/moda1701/HW.NO/SCSI%2015K.jpg Mvh Morten (Dette ble litt off topic men oki) Lenke til kommentar
mackforever Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Tenk på hvor raske den nye wd 250GB disken er, er 2 plater i den disken, 125GB per plate + 8MB cache. Nope WD 250GB består av tre plater på litt over 80GB hver... Lenke til kommentar
Motig Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Rart det der, for min WD120GB 8MB Cache synes jeg ikke bråker særlig mye. Likevel, skulle jeg kjøpt ny i dag ville jeg gått for en Seagate Cheetah Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 lydmessig ligger wd på toppen, så maxtor, så seagate.. har aldri hatt ibm, så hvor de ligger, vet jeg ikke. Feil. Alle tester viser at Maxtor og WD ligger jevnt når det gjelder lydnivå. Barracuda er jo kjent for å være stillegående, mens IBM stort sett har høyest lydnivå på sine disker Nei ibm har lite støy på diskene sine nå, da tenker eg på GXP 180GB, ligger på andre plassen etter seagate 120GB. Seagate 37.8, ibm 40.1, WD 200GB 45.5, Maxtor DiamondMax Plus 80GB 46.3. Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Har 2 maxtor 9 serie på 80 gig de bråker akkurat passe, men de blir vanvittig varme!!! Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hei alle sammen! At WD har et høyere støynivå enn Maxtor er helt feil. Har netteopp kjøpt 2 stk 120gb Maxtor 8mb cache og 2 stk Wd 80gb 8 mb. cache Konklusjonen er maxtor har et betydeligere høyere støynivå, kan ikke forklare hvorfor men nå har jeg de i kabinettet mitt. Testet diskene i sandra sisoft der begge diskene var koblet inn i raid 0(striping) Resultat 2x120gb Maxtor raid 0 = ca 51 mb i sek. 2x80gb WD = 42 mb i sek. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hei alle sammen! At WD har et høyere støynivå enn Maxtor er helt feil. Har netteopp kjøpt 2 stk 120gb Maxtor 8mb cache og 2 stk Wd 80gb 8 mb. cache Konklusjonen er maxtor har et betydeligere høyere støynivå, kan ikke forklare hvorfor men nå har jeg de i kabinettet mitt. Testet diskene i sandra sisoft der begge diskene var koblet inn i raid 0(striping) Resultat 2x120gb Maxtor raid 0 = ca 51 mb i sek. 2x80gb WD = 42 mb i sek. Blir ikke det litt feil aa sammenligne en 120GB og en 80GB disk. Jeg trodde det var litt forskjell pa disse to? Mulig jeg tar feil?!?!? Frankie Singapore Lenke til kommentar
jst_productions Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Fy **** så maxtorne bråker. hehe For å si det slik - 120GB WD'ern din har høyere støynivå enn Maxtors nyeste DiamondMax 9 serie... Er faktisk WD som er versting på støy blan HD aktørene på markedet(!) Er det sant...? Jeg har i alle fall en maxtor 60 gb som bråker noe helt for j****g. WD'en er jo helt stillegående i forhold. Lenke til kommentar
shlong2long Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 har du fixa problemet?? Hvis ikke last ned maxblast 2 (tror jeg det het) fra maxtor sin hjemmeside, dett programmet hjelper deg å partisjonere disken så maskina finner alle gigabytsa du har kjøpt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå