Gå til innhold

Støtte til MUF! Les mer..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tull, de rømte ikke på grunn av krig og elendighet. De rømte fordi de var lykkejegere og tenkte at de kunne få det fint i Norge. Det er nok av trygge steder i midtøsten for kurdere.

Hvis de ønsker å bosette seg i Norge får de jammen meg gå gjennom systemet som alle andre og ikke kreve spesialbehandling.

Lenke til kommentar

Så du mener at de 70 personene som har bodd i Norge 10-11 år og har integrert seg i det norske samfunnet og har lært seg det norske samfunnet skal bli kastet ut av Norge?

Så si meg hva du mener med spesialbehandlingen? Og er ikke det nok med å arbeide her, bygge seg et liv her i Norge og gå igjennom rettsystemet her i Norge..

Du ser faen meg de jævla Øst-Europeere som driver å sloss, stjeler, raner osv? hva med dem? det er NORGE som får dem hit til Norge for å skaffe seg billig arbeid.. hva fortjener dem? Og det mener jeg utifra det jeg har opplevd som sivil vekter her og de fleste er sigøynere (romania området) og øst-europeere!

Kom med litt mer konkret svar på "Tull, de rømte ikke på grunn av krig og elendighet. De rømte fordi de var lykkejegere og tenkte at de kunne få det fint i Norge."

Se på nyheter a mann!

Lenke til kommentar

Ja, det mener jeg. At de har bodd her lenge betyr absolutt ikke at man har krav på oppholdtillatelse, og det visste de lenge før de kom hit. Flott, de har intrigert seg i Norge. Da klarer de sikkert å intrigere seg i den kurdiske kulturen også.

Øst-europere generelt jobber. Mange kommer som arbeidsinnvandrere og gjør jobbene som nordmenn ikke gidder å gjøre og er en kraftig bidragsyter til den norske økonomien. Generelt er de lite kriminelle også, selv om de har en tendens til å jobbe svart. Jeg kjenner ikke til spesifikt til kurdere, men muslimske innvandre generelt jobber lite, klager for mye, krever å bli særbehandlet og lever ofte på trygd. Siden kurdere kommer fra den samme regionen vil jeg anta at de også jobber mindre. Dette påvirker den norske økonomien negativt.

Det er ikke tull at de ikke kommer fra krig og elendighet, fordi de ikke gjør det. Greit nok at det har vært uro i Iraq, men det er ingen grunn til at de ikke kan dra til fristedet som FN har satt opp til dem. De kommer hit fordi de er lykkejegere.

Jeg ser sjeldent på nyheter, fordi man kan ikke stole på nyheter. Jeg bruker heller wikipedia til å lese litt om hva som er situasjonen der nede.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Ja, det mener jeg. At de har bodd her lenge betyr absolutt ikke at man har krav på oppholdtillatelse, og det visste de lenge før de kom hit. Flott, de har intrigert seg i Norge. Da klarer de sikkert å intrigere seg i den kurdiske kulturen også.

Øst-europere generelt jobber. Mange kommer som arbeidsinnvandrere og gjør jobbene som nordmenn ikke gidder å gjøre og er en kraftig bidragsyter til den norske økonomien. ]Generelt er de lite kriminelle også, selv om de har en tendens til å jobbe svart. Jeg kjenner ikke til spesifikt til kurdere, men muslimske innvandre generelt jobber lite, klager for mye*, krever å bli særbehandlet og lever ofte på trygd. Siden kurdere kommer fra den samme regionen vil jeg anta at de også jobber mindre. Dette påvirker den norske økonomien negativt.

Det er ikke tull at de ikke kommer fra krig og elendighet, fordi de ikke gjør det. Greit nok at det har vært uro i Iraq, men det er ingen grunn til at de ikke kan dra til fristedet som FN har satt opp til dem. De kommer hit fordi de er lykkejegere.

Jeg ser sjeldent på nyheter, fordi man kan ikke stole på nyheter. Jeg bruker heller wikipedia til å lese litt om hva som er situasjonen der nede.

Bare tull fra deg jo. Du baserer alle dine utsagn på generalisering. Polakker jobber bedre yada yada. Hvis muslimer da er så dårlige til å jobbe som du sier hvordan kan land som Irak gå i rundt, de har jo problemer med stort sett alt, et land ødelagt av krig, men de bygger seg opp.

* Still deg foran et speil. Gjenta den setningen, se på dine egne poster på forumet og gjenta setningen, gjerne flere ganger, klarer du å holde maska er du god :p

Lenke til kommentar
Støtt oss i kampen for å beskytte disse menneskene fra å bli sendt ut av landet, og støtt oss i kampen for å gi MUFèrne i Norge opphold på humanitært grunnlag!

Det som er uhumant er å belønne køsnikere. At saksbehandlingen har tatt 10 år er en skandale, de skulle vært utvist den samme dagen de satte sin for på Norsk jord. Om det faktisk var trygghet de ønsket så har de vært innom en rekke trygge land før de kom til Norge og det er faktisk der de skal søke asyl.

Bare vent, nå blir vel snart hele gjengen kristne eller homofile bare for å få bli i Norge.

Lenke til kommentar

Øst-europere generelt jobber. Mange kommer som arbeidsinnvandrere og gjør jobbene som nordmenn ikke gidder å gjøre og er en kraftig bidragsyter til den norske økonomien. ]Generelt er de lite kriminelle også, selv om de har en tendens til å jobbe svart. Jeg kjenner ikke til spesifikt til kurdere, men muslimske innvandre generelt jobber lite, klager for mye*, krever å bli særbehandlet og lever ofte på trygd. Siden kurdere kommer fra den samme regionen vil jeg anta at de også jobber mindre. Dette påvirker den norske økonomien negativt.

Bare tull fra deg jo. Du baserer alle dine utsagn på generalisering. Polakker jobber bedre yada yada. Hvis muslimer da er så dårlige til å jobbe som du sier hvordan kan land som Irak gå i rundt, de har jo problemer med stort sett alt, et land ødelagt av krig, men de bygger seg opp.

* Still deg foran et speil. Gjenta den setningen, se på dine egne poster på forumet og gjenta setningen, gjerne flere ganger, klarer du å holde maska er du god :p

Selvfølgelig baserer jeg mine utsagn på generaliseringer. Jeg kan ingenting om de spesifikke innvandrere og deres private liv. Ergo generaliserer jeg.

Polakker jobber bedre. De har en mye høyere ratio med folk som jobber, og en stor andel er arbeidsinnvandrere og de tas ikke med i betraktning i statistikken. Familien min har hatt mange polakker til å jobbe på forskjellige prosjekter vi har hatt, og mer hyggelige og arbeidsomme folk skal man lete langt etter.

Du spør meg hvordan Irak kan gå rundt? Det er faktisk sånn at man bare trenger en liten del av arbeidstyrken for å holde et land oppe. Dermed vil Irak gå rundt, men en (det er flere grunner) av grunnene til at Irak og andre muslimske land ikke klarer å utvikle seg er fordi arbeidsmoralen er dårlig. Til og med mange arabere er enig i dette. Det sier litt når hele verden klarer å utvikle deg, mens muslimske land og resten av landene i Afrika henger etter.

Imotsetning til deg baserer jeg mine utsagn på hva som er rettferdig og ikke hva som føles emosjonelt riktig.

Lenke til kommentar
Polakker jobber bedre. De har en mye høyere ratio med folk som jobber, og en stor andel er arbeidsinnvandrere og de tas ikke med i betraktning i statistikken. Familien min har hatt mange polakker til å jobbe på forskjellige prosjekter vi har hatt, og mer hyggelige og arbeidsomme folk skal man lete langt etter.

Slik generalisering er ikke helt korekt. Ok, den gjennomsnittelige polakk som jobber i norge jobber noe mer effektift en den gjennomsnittelige norman, men den gjennomsnittelige polakk i polen jobber ikke noe vesentlig bedre. De polakkene som kommer til norge for å arbeide er ofte de som er dyktikst og mest iherdige til og jobbe. De tjener mye bedre på å dra hit og jobbe, så det er de beste som kommer, og i tilleg er de ekstra villige til og jobbe siden de tjener såpas godt den stunden er er her. Det er nå det dem sier selv. Blir vel det samme som at topp bedrifter med god lønn og en god arbeids plass ofte får de beste foka.

De MUF folka burdefå bli her. Når de ikke har blit kastet ut tildigere, og de har blitt såpas intigrert som folk sier. Da burde de kunne bli her. Kanskje vi burde ha lagt ett lignende press på resten av invandrerenne også, redselen for å bli kastet ut. Om dem ikke klarer og lære seg Norsk eller engelsk i løpet av ett visst antall år, elle rom de ike har blitt intigrert på andre måter, da kan de risikere å bli kastett ut. Det hadde vel løst intigrerings problemet rimelig greit.

Lenke til kommentar

Slik generalisering er ikke helt korekt. Ok, den gjennomsnittelige polakk som jobber i norge jobber noe mer effektift en den gjennomsnittelige norman, men den gjennomsnittelige polakk i polen jobber ikke noe vesentlig bedre. De polakkene som kommer til norge for å arbeide er ofte de som er dyktikst og mest iherdige til og jobbe. De tjener mye bedre på å dra hit og jobbe, så det er de beste som kommer, og i tilleg er de ekstra villige til og jobbe siden de tjener såpas godt den stunden er er her. Det er nå det dem sier selv. Blir vel det samme som at topp bedrifter med god lønn og en god arbeids plass ofte får de beste foka.

De MUF folka burdefå bli her. Når de ikke har blit kastet ut tildigere, og de har blitt såpas intigrert som folk sier. Da burde de kunne bli her. Kanskje vi burde ha lagt ett lignende press på resten av invandrerenne også, redselen for å bli kastet ut. Om dem ikke klarer og lære seg Norsk eller engelsk i løpet av ett visst antall år, elle rom de ike har blitt intigrert på andre måter, da kan de risikere å bli kastett ut. Det hadde vel løst intigrerings problemet rimelig greit.

Nå trodde jeg det var ganske opplagt at jeg mente polakker i Norge. Uansett, det er faktisk slik at polakker generelt jobber bedre enn muslimer i sitt hjemland også.

Hvorfor er det sånn at når de er intrigert i Norge, burde de absolutt få lov til å bli her. De visste godt at de ikke hadde permanent bosettelsetilatelse og kunne bli kastet ut. De hadde et sted å returnere til. Hvorfor skal de få særbehandling?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Krigen er ferdig :)

Send dei tilbake slik at dei kan leve lykkelege i alle sine dager, slik som i askepott.

Tenk om ei av jentene finner ein sjeik, vil dåke ødelegge det for ho?

Viss nokon skriver under på den underskriftskampanjen ha klart i bakhodet at dykk har øydelakt deira liv!

Lenke til kommentar
Så du mener at de 70 personene som har bodd i Norge 10-11 år og har integrert seg i det norske samfunnet og har lært seg det norske samfunnet skal bli kastet ut av Norge?

Om de får fullt opphold vil de straks søke gjenforening med hele landsbyen sin. Hvor godt integrert er da alle de andre som kommer til Norge?

Lenke til kommentar

Det man burde lære av denne saken er at man også kan bruke Midlertidig arbeidstillatelse Uten Familiegjenforening for kvoteflyktninger for bedre integrering og mindre omkostninger. Det blir helt feil å straks gi fullt statsborgerskap til noen som ikke engang kan Norsk. Så kan de enkelt returneres og hjelpe til å bygge opp landet sitt med alt de har lært i Norge.

Og de fleste køsnikere som prøver seg på en eller annen asylvariant bør selvsagt returneres på dagen.

Kurderne som har fått trygt opphold under gode kår i Norge burde være meget takknemelige for det når de returneres til landet sitt.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Du spør meg hvordan Irak kan gå rundt? Det er faktisk sånn at man bare trenger en liten del av arbeidstyrken for å holde et land oppe. Dermed vil Irak gå rundt, men en (det er flere grunner) av grunnene til at Irak og andre muslimske land ikke klarer å utvikle seg er fordi arbeidsmoralen er dårlig. Til og med mange arabere er enig i dette. Det sier litt når hele verden klarer å utvikle deg, mens muslimske land og resten av landene i Afrika henger etter.

Tja, hva med land som Kuwait, De arabiske emirater, Tyrkia og Bosnia? Dette er muslimske land som ikke ligger særlig langt bak vestlige land når det gjelder utvikling. Ellers er mange av verdens fattigste land kristne, du finner dem både i Afrika, Sør-Amerika og Asia. Mange av de landene som sliter mest med kriminalitet er også kristne. Synes derfor argumentet ditt mangler litt logikk.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

Tja, hva med land som Kuwait, De arabiske emirater, Tyrkia og Bosnia? Dette er muslimske land som ikke ligger særlig langt bak vestlige land når det gjelder utvikling. Ellers er mange av verdens fattigste land kristne, du finner dem både i Afrika, Sør-Amerika og Asia. Mange av de landene som sliter mest med kriminalitet er også kristne. Synes derfor argumentet ditt mangler litt logikk.

Kuwait og de arabiske emirater har masse olje. Ergo, de teller ikke. Akkuratt som at man ikke kan bruke som argument at norsk politikk fungerer best, fordi Norge har masse olje. Hadde vi ikke hatt olje hadde vi sannsynligvis ligget på nivå med Sverige, altså ikke på toppen.

Jeg har en følelse av at Tyrkia og Bosnia har en litt annen kultur enn andre muslimske land. Jeg snakker generelt om muslimske land, men ikke hver eneste.

For å vise hvor suksessfulle politikken til de arabiske emirater, skal jeg sammenligne BNP-en deres med Singapore. Husk på at dette er BNP per capita og inflasjon er ikke tatt med.

http://www.globalis.no/Land/Singapore/(sho...93/(chart)/line

http://www.globalis.no/Land/Singapore/(sho...70/(chart)/line

Og Norge til slutt for å vise at Singapore er ikke et særtilfelle selv om de har gjort det bedre enn oss.

http://www.globalis.no/Land/Singapore/(sho...06/(chart)/line

Og Sverige og Singapore for å vise at politikken i Sverige/Norge nødvendigvis ikke er den beste.

http://www.globalis.no/Land/Sverige/(show)...32/(chart)/line

Svært mange land i Asia har forbedret seg enormt. Svært mange land i søramerika har forbedret seg enormt. Det finnes unntagstilfeller, enten tilfeldig eller fordi at de har fått en annen kultur dyttet på dem. Dette er f.eks. tilfellet i Afrika. At noen overbeviser dem til kristendom betyr ikke at de forsatt er Afrikanere og har Afrikansk kultur. Det har ingenting med at de er muslimer. Det har med kulturen folk fra muslimske land har. Den muslimske kulturen er ikke en arbeidskultur, men den asiatiske er det spesielt og søramerikanere til noen grad.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...