Gå til innhold

Ny Warcraft-milepæl (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk nødt til å skryte av Blizzard denne gangen, de har gjort en veldig god jobb med Wrath of the lich king. For det første har de innført en følelse av progresjon i spillet, dvs at områder forandrer seg ettersom du går frem i spillet og mange områder får du se i forskjellige utgaver. Det er blant annet en meget bra in-game cinematic etter en meget interesang quest chain som ikke innebærer 10 versjoner av "plukk opp søppel".

 

Godt jobbet av Blizzard dette, meget godt jobbet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Slutta med wow for to år siden, må si at jeg savner det sterkt. Å bare kunne sitte med det et helt døgn uten å tenke over det var rett og slett herlig, men så kom masse prøver og wow kom først. Mor sa stopp.

 

Blizzard er mitt favorittspillselskap:)

Lenke til kommentar

Kjenner jeg også har lyst å installere WoW igjen siden det er så mange spillere og tror nettopp det er grunnen til at det er så populært. Chain effect. Jeg hater alt som er med WoW egentlig, slåssesystemet, grafikken, gameplayet generelt. Men med 11 millioner spillere så blir det en interessant verden å spille i uansett. Tror det er derfor det har blitt såpass svært som det er nå. Alle spiller det så derfor må DU også spille det.

Men MMO opplegget tror jeg at jeg har lagt på hylla for godt, age of conan var det siste og det var et friskt pust med litt mer involverende slåssing. Men hele grindinga for å bli best orker jeg ikke, jeg vil være god pga JEG er god, ikke hva noe stats sier.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Enig der. Jeg har gitt bort accounten min så jeg har ingen mulighet til å starte med en gang, men når jeg var innom GameStop for å handle julegaver så jeg at de solgte 10-dagerspass til WoW for 19,-, og da var det like før det datt et sånt ned i handlekurven.

 

Jeg har prøvd å starte med WoW igjen flere ganger, men jeg oppdager hver gang, etter en liten stund, hvorfor jeg slutta så jeg må bare prøve og ikke starte igjen.

Lenke til kommentar

Det som gjør Wrath of the lich king bedre enn både originale WoW og TBC er nettopp variasjonen av oppdragene dug gjør. Samtlige quester i originale WoW besto av å slakte et vist antall monster og eller plukke opp et gitt antall objekter. Dette er selvfølgelig og i Wotlk men i mye mindre grad.

 

TBC introduserte enkelte styringsoppdrag hvor variasjon var nøkkel, men dessverre var det fremdeles mest plukkoppsøppel oppdrag.

 

I siste innstallasjon er variasjonen virkelig tilstedeværende. Jeg har faktisk levert inn quester og gledet meg til neste quest fordi det var mer variasjon i det samt at de har gjort mer bruk av ingame cinematics og dialoger som bringer historien videre. Som sagt, det føles som en progresjon i spillet.

Lenke til kommentar
11,5 millioner plutselig? Ser at effekten tar å stopper litt opp nå. Følte at det gikk altfor fort mellom 7 til plutselig 10 millioner. Veksten har dabbet av og jeg tror at WoW vil nå et tak på 12 millioner før det før eller siden må dabbe av.

 

Grunnen til at det gikk lang tid mellom 11 og 11,5 er vel muligens pga av at flere "store" MMOer har blitt lansert i år (AoC, WAR, LOTRO MoM) Så at de muligens stjal noe av spillerbasen til WoW er mulig ,men at en del av denne har nå kommet tilbake.

Mulig de datt ned til 10 mill en periode, men dette annonserer de jo ikke såklart :p

Lenke til kommentar

helt enig med folk her, WotLK setter en standard som er ganske mye

høyere en tBC, her har de virkelig brukt tid på quests og nye

mechanics, slik at hele spilleopplevelsen og progresjonsfølelsen

blir satt i fokus og man føler virkelig at man forander værdenen

utifra det man gjør. Ble lev80 på DKn min inatt, og har aldi hatt

det så morsomt i spillet som levling prossesen i WotLK. Lore,

storytelling og herlige detaljer, samt story som progreserer

fra område til område slik at man føler at alt henger sammen er

virkelig gjort med omhu, og alle områdene er bare fantastiske.

 

ps.

å få en additional 500tusen spillere er ikke noe å fnyse av,

det er mere en hva de fleste andre store MMO spill har det :p

Lenke til kommentar

2,8mill solgt på dagen, og 4mill etter en måned.

Er det slik at under 50% av brukermassen har ambisjoner om 71< foreløpig?

11,5mill er vel inkludert chineese farmers og bots? =p
Har man noen grei pekepinn på hvor mange % dette utgjør?


Som mange andre her føler jeg en slags "lengsel" til de positive sidene ved spillet.
Men det ble for tidskrevende for min del.

Hadde det vært sinnsvakt kraftige experience bonuser etter hvor mange characters man hadde, og hvilken level de var i, hadde man hatt mulighet for å prøvd samtlige klasser i maks level, og spillet hadde straks vært mye mer interresant. Og i tilegg kanskje som en slags standalone hvor man fikk startet med en character på level 70. (som følgelig gjorde det raskere å levle andre)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...