Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog - Hansy`s Alfa Romeo 155 blackline

Hansy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette den DTM-bilen som ble ombygd til en vanlig 2,0l? Er vel temmelig rått understell på denne? Gikk rykter om rundetider på Ringen langt under 6 minutter?

Mja, tidligere dtm-bil er å ta litt i, men ble brukt som en type budsjett dtm i tyskland på diverse løp rundt om kring. Og ble bygget ned til 2.0, siden den motoren som egentlig stod i hadde blitt fryktelig dyr i norge. Understeller er temmelig rått til å være en slik type bil,ja. Forrige eier hadde lagt 25000,- i understell.

Ikke langt unna 6 minutter,nei, den beste rundetiden på denne var 6.05sek på Ringen i 97. Noe jeg er stolt over :)

Lenke til kommentar

Det som stod i var Alfa Romeo sin 3.0 liter med 24v, denne var ombygd til twin turbo, med kvassere kammer, ny eksos fra manifoil og bak, chip, større dyser, og megasquart motorstyring. I følge forrige eier var denne benket til nærmere 470hk på framhjulene, noe jeg syns er insane. Hadde blitt en rimelig vill pris for å få denne motoren inn i Norge,for å si det slik..

Lundeful: Ja, monterte den på min bruksbil, en Primera P11 :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...

Oi, lenge siden update, iallefall, bilen står fremdeles. Sist jeg var hjemme hadde jeg store planer om å få startet den opp, og få lagt om til nye 17" felger.

Den gang ei, siden bilen er italiensk så startet den altså ikke, så da ble lite gjort med bilen før neste gang jeg skal hjem.

Forutenom det så ble jeg eier i vinter av en helt identisk bil:

Den til venstre altså, her uten frontfanger og lykter:

IMAG0010-1.jpg

IMAG0009-1.jpg

Kjekt med delebil :-)

Felgene jeg fikk med bilen er disse:

IMAG0045.jpg

IMAG0046.jpg

Den røde delebilen har også rimelig nye dempere, og senkefjærer,så har planer om å heve den til 40mm bak (60mm nå) for å få riktig stuk, og for å få på 17".

I tillegg kjøpte jeg disse som skal inn i front:

img5878s.jpg

Ellers er det lite action.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...