Hansy Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Har i snart 4 år drømt om å eie en svart Alfa 155, etter at jeg fikk se disse bilene: Etter at jeg fikk se disse bilene av denne bilen, så ble jeg totalt lamslått, og siden jeg er Alfist til hjertet,så bestemte jeg meg da når jeg var 14 år gammel "jeg SKAL ha en slik bil som førstebil", årene gikk, jeg drømte, filosoferte, tenkte, og vurderte. Juli 2008 fant jeg denne på finn, tok noen telefoner til selger, og min kjære pappa som styrer pengekontoen min,og noen uker etterpå ble flybiletten bestilt. Den 08.08.08 gikk flyet fra Tromsø til Oslo, og denne datoen ble bra timet med Italiensk dag på vålerbanen, som ble besøkt, og der Alfaen min fikk sitt første besøk på et biltreff Her er et bilde av bilen på treffet sammen med sin storebror: Det som var gjort med bilen når jeg fikk den var: - Sportskatalysator - Chippet - Senket 60mm med spesialbestilte senkefjærer - 16" felger Planene var mange, og mange av de er gjennomført. Det som nå er gjennomført er: - Nytype grill - sportseksos - Konisk luftfilter - Lakkert motordeksel - Fjernet skiltplater - Nytt skinn rundt girstang - Ny girkule - Litt bilstereo, Pioneer DEH 700BT, Hertz HCX 100 og 165, Soundmagus X1502 forsterker, og en JBL 12" subwoofer i kasse - Setebelteputer med Alfa Romeo logo - Svarte sideblink Bilen er langt fra ferdig, så derfor har jeg en del ting igjen å gjøre på henne: - Lakkere opp plast"striper" rundt om - 17" felger om dette går på drømmer om Keskiin KT4 felger - Fikse høyre speil da dette er knust - Fikse varmeapparatet - Tone ruter - Nytt ratt - Fjerne hengerfestet - Ny subwoofer og forsterker, muligens lage hull i hattehylle og bass-refleksrør - Nye pedaler - Pluss en del andre ting som kun er i vurderingsfasen Her er noen litt eldre bilen av bilen: Vad tycks om bilen, og videre planer? Fyr på med positive og negative kommentarer, folkens! Lenke til kommentar
Snåsamannen Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Den var snygg. Men lykke til Endret 4. januar 2009 av Big-Mama Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Definitivt i ngen stygg bil nei! Men har du bestemt deg for å beholde bilen nå da eller? På Alfa Forumet sa du jo at du ville selge? Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Ja, var sinnsykt usikker da det første jeg så når jeg kom ut var en småshabby 155 under 3 tonn med snø, som ikke kunne brukes, noen dager etterpå ble bilen satt i garasje, og alt ble bedre Klarte tross alt ikke å selge barndomsdrømmen min etter 4 måneder Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Fin bil dette! Du har vel lappen regner jeg med? Hvorfor selge, når dette er drømmen? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Den var stygg. Men lykke til Det er ikke slik man oppfører seg i worklogger. Hush! Bort med deg! Og hold deg unna denne delen av forumet om du skal være så jævlig! - Fin bil ja, Alfa Romeoer er spesielle og mystiske biler.. Finnes det noen nyere typer lykter til denne? Tror den hadde sett mer snasen ut med litt mer glass og '00 look i lyktene! Savner litt bilder av motorrom osv.. Spent på å følge med her! Lenke til kommentar
Snåsamannen Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Ikke rediger sitatet mitt! Jeg sa "snygg". Endret 4. januar 2009 av Big-Mama Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det der var en ekstremt rå bil! Ser veldig strøken og fin ut! Tørr jeg foreslå helt røde baklys og hyper-silver felger? Tror det blir veldig gode kontraster til den sorte lakken. Italiensk bil er veldig spesielt, både positivt og negativt sett. Jeg håper du møter mest på det positive. Førstebilen din er alltid mest positiv uansett Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Førstebilen din er alltid mest positiv uansett Tror faktisk ikke det gjelder for min del. Stilig bil, men den kunne hatt godt av en ordentlig polering. Lakken så dessverre litt sliten ut, men det er vel noe man må ta med seg på en så gammel bil. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ikke rediger sitatet mitt! Jeg sa "snygg". Og her endrer vi postene slik at skylda kommer over på meg ser jeg? Jeg hadde ikke giddi å kommentert om det ikke hadde stått hva det stod i posten din. En skikkelig polering på bilen hadde nok gjort seg ja! Det behøver ikke å være så dyrt. En runde innom BilXtra for å kjøpe TechWax 2, som er den enkleste veien til speilblank lakk. Om du skal ta den tyngre veien, er det clay, lakkrens, scratchX, polish, wax, vasking og skrubbing og mye tålmodighet.. Eller, dra på en bensinstasjon og kjøp ICE polish. Den er dritenkel i bruk, og fungerer bra! Lenke til kommentar
OleEven Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Flott bil! Har alltid hatt sansen for Alfa 155 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hansy: Storsteinnes, er ikke det i nærheten av nordkjosbotn? mener å huske at jeg har kjørt forbi der engang. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Får vel ønske deg lykke til, selv om jeg selv er en anti Alfa Romeo fyr. Synes de ser regelrett stygg ut men det er da bare min mening. Lenke til kommentar
OleEven Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) ... Skjer med bilen? tåpelig innlegg over her. Endret 8. februar 2009 av OleEven Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Synes de ser regelrett stygg ut men det er da bare min mening. Jeg tror faktisk du er den eneste personen i verden som har den meningen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Og etter min personlig mening, syntes jeg slike kommentarer som "stygg" osv ikke hører hjemme her. Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Skjer med bilen? Tenker du på å selge den?? Hvorfor kan ikke bilen brukes? Syns det var en veldig stilig bil! Forsåvidt så syns jeg og at anti romeo folk ikke trenger og kommentere i denne tråden. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Glemte helt av denne tråden, takk for positive kommentarer,folkens! Bilen ble ikke solgt, da jeg ikke klarte det, bilen kan ikke brukes siden 60/60mm, og ikkefungerende varmeapparat ikke er den beste komboen Storsteinnes ligger rett ved Nordkjosbotn ja, ligger 9 mil sør for Tromsø Og det var noen her oppe som etterlyste motorbilder: Bilen står å har Eu-kontroll for øyeblikket, bestod ikke første runden, deler for 10000,- ble kjøpt, og da regner jeg med den går igjennom Deler som ble kjøpt var caliptere bak, skiver bak, klosser bak, diverse eksosdeler, ny frontrute, viskerarmer fra volvo440 (som passet bedre enn de originale fra alfa... ), indre og yttre drivakselmansjetter, og tja, tror det var alt. Det som er blitt rettet opp på er høyre speil, frieksos er blitt fikset, krok er fjernet, en hel haug med klistremerker er blitt satt på (en god del bilstereoreklame), ny subwoofer og forsterker (2stk Hertz HX250D i kasse, samt Hertz EP1D Ting som snart kommer; Komplett sett med svarte skinnseter: Rødt stabstag over motorom Muligens en liten spoiler på baken Muligens en lester frontspoiler helt på fronten, slik som denne, husk at den på bildet er senket like mye som min: Kan bli spennende... ;D Bilen trenger en tur med poleringsmaskinen, sånt skal jeg ta når den er tilbake fra eu-kontroll Så kommer det en hel haug med randombilder, både gamle og nye! Smurte de på, og sjekket om det satt greit, og det gjorde det, forskjellene ble STORE. Listene ble faktisk svarte, og ikke grå. Blir spennende å se hvor lenge det sitter på Da har bilen satt i garasjen, og opp på bukken for å sjekke bremsene. Disse var helt på bærtur. Både jeg og gamlingen fikk oss en kveld med kos på begge bilene. Han fikk skiftet om til sommerdekk på familiebilen, mens jeg fikk fjernet kroken, lakkert krokfestet (eller hva det heter) rødt og sjekket bremsene. Man vet man har en entusiastisk far, når han kjøper seg justerbart senkesett til bilen sin,for å senke den mer enn sønn hans. Den er senket 65mm nå, noe som er 5mm mer enn meg, og eieren er godt over 50 år. Artig ;D De helt nyeste bildene av bilen min Da har bilen vært på det første treffet i år Bilder: Meg og en god kompis, forøvrig eieren av BMWen som er lengre ned: Kommer seg nå, sakte men sikkert ;D Fikk også noen deler før helgen: Den DTM-potta ble litt for stor en hva jeg hadde trodd, kan bli spennende å se hva jeg gjør videre. Ble i en gang i tvil på størrelsen Og 155-hjørnet mitt i leiligheten min: Ble fryktelig mange bilder her,gitt, dere får hyle ut om dere vil vite noe, eller føler dere vil kommentere,alltids koselig det! Lenke til kommentar
crea Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Har faktisk hørt om dette trikset med skokrem. Blir spennende å se om det holder da. Pen bil forresten. Får mer og mer sans for Alfa merker jeg Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Skokrem fungerte faktisk overaskende godt, at det holder veeeeeldig lenge er en annen sak. Det som du burde prøve, som jeg vet holder, er Polytrol, er egentlig mens for båter, men INGENTING holder plastbiter på biler så blanke og sorte som det Takk for det, er vel et merke man enten hater, eller elsker, jeg gjør uten tvil det siste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå