balaba6 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) jeg skal bestille pc deler fra usa og jeg lurte på om dette var ett bra kjøp siden jeg ikke har peiling på data:S en på skolen satt opp en handleliste for meg og det var sinnsykt billig også! har tenkt å ta den med på lan, game litt cs:s,cs1.6 og wow:-) så om noen syns jeg burde bytte ut noen deler så må dere bare si ifra;) her er listen. kabinett: 1 strøm: 2 ram: 3 hoved kortet: 4 hard disken: 5 skjermen: 6 mus: 7 tastatur: 8 dvd/cd: 9 Endret 24. desember 2008 av balaba6 Lenke til kommentar
siindre Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) En del ting du bør vite om å handle fra utlandet: Du må betale MVA av summen fra det du skal betale (25%) Du må betale frakt, som mest sannsynlig er ganske dyr siden alt det du skal bestille blir ganske tungt (fysiske vekten) og det skal fraktes over dammen. Etter alt dette må du betale toll, er ikke sikker på hva tollen ligger på datautstyr men er vel 11 eller 12%. Så du får regne ut prisen på det og sjekke hva det blir, regner med du sparer mye på å handle i Norge i stede. Også må du fjerne det med han som har lastet ned OS'et ditt fra piratebay ganske raskt før moderatorene ser det for det strider mot forumreglene og snakke om ulovelig fildeling Endret 24. desember 2008 av siindre Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) En del ting du bør vite om å handle fra utlandet: Du må betale MVA av summen fra det du skal betale (25%) Du må betale frakt, som mest sannsynlig er ganske dyr siden alt det du skal bestille blir ganske tungt (fysiske vekten) og det skal fraktes over dammen. Etter alt dette må du betale toll, er ikke sikker på hva tollen ligger på datautstyr men er vel 11 eller 12%. Så du får regne ut prisen på det og sjekke hva det blir, regner med du sparer mye på å handle i Norge i stede. Også må du fjerne det med han som har lastet ned OS'et ditt fra piratebay ganske raskt før moderatorene ser det for det strider mot forumreglene og snakke om ulovelig fildeling Er du helt sikker på dette? Så vidt jeg har registrert er det ikke toll på elektronikk og datautstyr. Dessuten får du trukket fra US MVA, så prisene blir litt lavere en det som synes på webshop. Når det er sagt kan trådstarter bare glemme å spille noe som helst på den PC´n han har satt opp. Litt kabal eller minesveiper er det eneste som kommer til å fungere. Han som har satt opp denne pc´n skjønner ikke stort om han mener at den vil kjøre CS:S og WOW. Endret 24. desember 2008 av formann Lenke til kommentar
Tweaky Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 jeg skal bestille pc deler fra usa og jeg lurte på om dette var ett bra kjøp siden jeg ikke har peiling på data:S en på skolen satt opp en handleliste for meg og det var sinnsykt billig også! har tenkt å ta den med på lan, game litt cs:s,cs1.6 og wow:-)så om noen syns jeg burde bytte ut noen deler så må dere bare si ifra;) her er listen. kabinett: 1 strøm: 2 ram: 3 hoved kortet: 4 hard disken: 5 skjermen: 6 mus: 7 tastatur: 8 dvd/cd: 9 jeg trenger ikke oprativsystem siden han har lastet ned windows på piratebay for meg Han som har satt opp den pc'en, har sannsynligvis akkuratt like lite peiling på data dom deg :-p Du mangler prosessor og skjermkort, dessuten har han foreslått en pc som (unnskyld utrykket) suger. Ikke kjøp en data i deler hvis hverken du eller kompisen din har peiling på hvordan dere setter den sammen. Er mange rimelige tilbud på ferdige PCer fra norske webshops. Dessuten må du investere i mye bedre hardware hvis du har tenkt til å spille WoW uten griselagg fra pcen. Lenke til kommentar
balaba6 Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 takk for svar jeg har bestemt meg for å droppe å kjøpe fra usa siden det ble så dyrt og heller kjøpe en ferdig pc fra en norsk side;) jeg er nødt til å kunne spille wow på pc,en så jeg er så takknemlig for at dere advarte meg Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 jeg skal bestille pc deler fra usa og jeg lurte på om dette var ett bra kjøp siden jeg ikke har peiling på data:S en på skolen satt opp en handleliste for meg og det var sinnsykt billig også! har tenkt å ta den med på lan, game litt cs:s,cs1.6 og wow:-)så om noen syns jeg burde bytte ut noen deler så må dere bare si ifra;) her er listen. kabinett: 1 strøm: 2 ram: 3 hoved kortet: 4 hard disken: 5 skjermen: 6 mus: 7 tastatur: 8 dvd/cd: 9 jeg trenger ikke oprativsystem siden han har lastet ned windows på piratebay for meg Han som har satt opp den pc'en, har sannsynligvis akkuratt like lite peiling på data dom deg :-p Du mangler prosessor og skjermkort, dessuten har han foreslått en pc som (unnskyld utrykket) suger. Ikke kjøp en data i deler hvis hverken du eller kompisen din har peiling på hvordan dere setter den sammen. Er mange rimelige tilbud på ferdige PCer fra norske webshops. Dessuten må du investere i mye bedre hardware hvis du har tenkt til å spille WoW uten griselagg fra pcen. Virker ikke som om du har last så veldig nøye. Ikke det at det er relevant da han har valgt å droppe maskienn. men hovedkort kommer med BÅDE cpu og vga... men enig, hold deg unna dette oppsettet. Ring dell! så får du en grei maskin... Lenke til kommentar
siindre Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Pass på å få med minst 2GB ram - helst 4GB. Helst ett HD 4850 eller HD 4870 om budsjettet tillater det. På prosessor fronten er det Intel som regjerer for tiden, en billig og god CPU er E8400. God jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå