Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

LSD tråden - Farlig eller ikke?


ChrML

Anbefalte innlegg

Takk selv:)

 

Men jeg går bare å venter på at en eller eller annen stenger tråden i ren uvitenhet, så jeg oppfordrer alle til å te seg skikkelig. Vi må ikke oppfordre til bruk eller noe annet som gir dem grunn til å stenge tråden. Her skal det kun foregå saklig informasjon og prat rundt temaet psykedelia. Håper alle respekterer det:)

 

Husk at vi har lover mot droger i landet her, og man får smekk på fingrene for omgang med slikt. Skulle noen likevel bestemme seg for å gå denne veien, fins det en hel rekke faktorer som det kan lønne seg å sette seg inn i, ellers KAN man jo selvsagt gå litt på snørra. Dette er ikke for unger eller mentalt ustabile folk, i alle fall ikke uten kyndig veiledning fra en man stoler på.... Jeg vil oppfordre dere til å lese dere litt opp på emnet før dere setter i gang med noe som helst.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Syrefyren
Jeg vil fortsatt påstå, uten beviser, at det er grusomt skadelig. Om du er ute etter anbefalinger, har du min anbefalining om å holde deg unna slikt. :)

Å sniffe lim/tynner er mange tusen ganger mer skadelig enn å ruse seg på LSD. LSD stoffet i seg selv, kan jeg si med bevisene tatt opp tidligere i tråden og fra nettsider, at ikke er skadelig.

 

Det som kan bli skadelig er om du ikke er mentalt forberedt eller har noen til å passe på deg, og for eksempel finner ut at du kan fly ut hvis du hopper ut vinduet.

 

Det er veldig mye misinformasjon ute og går her. LSD kommer ikke til å få deg til å tro du kan fly, eller gi deg noen delyriske ideer. Når du tripper er du fortsatt deg, du kommer ikke til å finne på noe idiotisk eller tro du er en appelsin.

Dette er først og fremst ideer fra hodene til de som aldri har trippet.

 

Det man må passe seg for er å ikke gjøre det alene, fordi tankene vandrer i et kjør, og sinnet har meget lett for å skape skremmende effekter. du vet det er bare halliser, men det kan fortsatt virke ubehagelig hvis du ikke har noen i nærheten du kan le av det med eller dele de rare tankene med.

Lenke til kommentar

Eg trur nok at det er med LSD som fleire andre rusmiddel. Hadde ein visst kjelden og opphavet av det ein tok, er nok ikkje effekten så farleg. Problemet er berre det at ein aldri veit kva ting er blanda med, og korleis det vart fremstilt når ein kjøper det på gata. Hadde det vært lovleg derimot, hadde det vært annerledes.

Personleg trur eg ikkje eg hadde tatt sjansen på LSD, iallefall ikkje som eg hadde kjøpt av ein tilfeldig fyr. Det som bekymrer meg mest med alt av rusmidler eg egentleg korleis det påverker psyken. Det fysiske kan ein alltids lege, eller leve med. Det i hovudet er verre. Det tenkjer iallefall eg.

Lenke til kommentar
Enig i den der. Rusmidler som er fremstilt i en lab og selges av en random fyr på gata ville jeg holdt meg unna.

 

Det er nå ikke så stort et problem med LSD om en har litt vett da LSD vanligvis(?) dryppes på såkalte blotterpapir-ruter, en kan så søke på illustrasjonen på papiret og lese på troverdige sider om styrken på det man har kjøpt.

 

tilfeldig eksempel på blotter:

lsd_blotter_dolphins.jpg

 

edit:

 

Forøvrig mener jeg at LSD er helt trygt ved vettig bruk hos godt informerte og friske mennesker.

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar

Nå kan jeg vel ikke spørre rett ut, men er LSD virkelig å såpass stor sirkulasjon i Norge den dag i dag? Hasj, kokain og ecstacy er jo relativt enkelt å få tak i, men jeg har ikke møtt en levende person ennå som har kjøpt LSD.

 

Jeg har planer om å prøve stoffet selv, men jeg må se an økonomisk først og finne en dato jeg ikke hadde brukt på noe mer enn å se noen filmer uansett. Har tenkt tanken om å eventuelt ha med en venn eller tre, enten som sikkerhet eller for å adde opp opplevelsen.

 

Til dere som har trippa noen ganger i ulike sammenhenger; er opplevelsen bedre eller verre i en sosial sammenheng? Dvs. får du mer ut av det i en sosial kontekst i.e. med venner, eller er det bedre å sitte på sofaen med høy musikk og se på mummitrollet helt alene?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_h0la

Lurer på en ting angående dette, som kanskje vil være litt vanskelig å gi et klart svar på, men, det er jo i så fall et svar i seg selv det :p

 

Når man inntar lsd, eller andre liknende psykedeliske stoffer, hva er det egentlig som avgjør hva slags hallusinasjoner og opplevelser en får?

Grunnen til at jeg spør, er at, jo.. det virker jo som et spennende stoff, spesielt for mennesker som meg vil jeg tro, som ofte lever litt i sin egen tankeverden/sitt eget sinn, og er glad i å gruble veldig mye.. :p Er sikker på at man vil få et veldig annerledes, og spennende perspektiv på tankene sine da.. meen..

 

Samtidig har jeg en sterk frykt/angst inni meg, for ja.. aliens/grays(etter å ha sett på alt for mye x-files når jeg var ung), selv om jeg er langt oppi 20åra nå, så får jeg fortsatt grøssninger på ryggen, og det som værre er, når jeg ser disse fæle ansiktene, og jeg "frykter", at det vil kunne være utslagsgivende om jeg skulle prøve noe sånt? Kanskje jeg får noen helt forferdelige abduction-opplevelser eller noe? :o Er det noe stor fare for det? Altså, for å generalisere litt: Hvis det er noe man virkelig frykter, så vil man kunne få sterke og skremmende opplevelser knyttet til dette? eller?

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hei.

Jeg har noen års erfaring med speed bak meg,de siste par årene var avhengigheten et helvete som alltid førte til tvangshandlinger som å plukke meg på øynene i opptil 36 timer på det meste uten stopp til og fra speilet. Dette mønstret ble det helt vanlig at jeg fikk noe som førte til at jeg bestemte meg for å slutte med Amfetamin.

Det jeg nå lurer på-i forhold til LSD-bør jeg la vær å teste dette pga at jeg fikk slike plager av speeden ???

Er det større sjanse for at nettopp JEG vil "badde",pga mine kjipe opplevelser på speed?

Jeg har veldig lyst å prøve LSD i en trygg og god setting med en nær venn ved et øde strandområde til sommern.

Trulta

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at det er utrolig interessant hvordan stoffer kan påvirke hjernen og tankene. Interessant nok til at jeg ikke forstår hvordan folk kan la være, selv om jeg godtar meningen deres. Jeg tror heller problemet deres er at redselen for eventuelle bivirkninger overgår fristelsen.

 

Ikke at svaret mitt er noen fasit på noe som helst, men jeg velger å svare deg uansett.

 

Jeg lekte en del med hasj for noen år siden. Jeg var allikevel på ingen måte på noe hardkjør, og stoffet ble bare brukt i helger og med gode kompiser. Problemet er at det er lett å komme seg inn i en boble der verden utenfor betyr heller lite. Livet ditt virker i utgangspunktet fint.

 

Problemet er som sagt at du ikke evner å sette ting i perspektiv på samme måte som tidligere. Karakterene mine ble dårligere, og jeg holdt på å stryke i en god del fag som følger av høyt fravær. Det virket allikevel ikke så farlig for meg på den tiden. Jeg kan godt røyke hasj i godt selskap også nå, men jeg veit nå at dette stoffet ikke er til å tulle med. Selv i en begrenset form som jeg selv brukte det i.

 

Som sagt. Jeg sier ikke at enhver person vil reagere på stoff på samme måte som meg. Jeg sier heller ikke at alle stoffer påvirker deg likt. Poenget her er uansett at miljøene du knytter deg til mtp rusmidler er jævlig usunne for deg. Det endrer tankegangen din, senker tersklene for hva som kan anses som farlig, gjør deg latere og på sikt kan det ha en veldig negativ innvirking på livet ditt. Kan legge til at jeg ikke begynte å prøve rusmidler før jeg var 18 år. Du er antageligvis fortsatt for ung til å kunne skjønne følgene det kan få å bruke rusmidler. Jeg er glad jeg har sterke personer rundt meg som fikk åpnet øynene mine tidsnok. Alle er nok ikke like heldige.

 

Bruk for all del rusmidler, men tenk over følgene, les flere sider av saken og ha et moderator (mis)bruk...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Old thread!

 

Anyway, har testa lsd 3-4 ganger, å jeg har hatt 1 såkalt "bad trip"

Når du først får en bad trip, er det ikke barebare, du må rett og slett bare få det inn i hode ditt at det er der, å kommer til å være sånn noen timer. prøv å se på det du ser som om det var en grøsser, bare ikke negativt, prøv å vri det om til noe morsomt / interesant. selv hadde jeg en dårlig dag etterpå også, men jeg er sikker på at hvis du tripper med venner som du klarer å snakke med, le med osv, så går det bra.

 

jeg satt å gliste i 8 timer i strekk jeg.

 

Har du en dårlig dag, hold deg langt unna.

 

anon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...