Gå til innhold

XP 2800 (Barton) eller P4 3,06 ghz?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville en 3,06 ghx cpu gitt overlegen ytelse i forhold til en XP2800 Barton cpu?

Pcen skal brukes til spill,multimedia,film,internett osv.

Hva er det Hyperthreating er bra for?

Haha! Her har vi en potensiell AMD vs. Intel diskusjon, igjen :)

Men klart at Intel 3.06 med HT er overlegen

Lenke til kommentar
Var ikke akkurat ment som amd vs intel det er bare slik det utarter seg, men hadde egentlig tenkt å kjøpe en xp2800 men så at intel sin 3,o ghz kligger knappe 2200 kr over i pris. Ville det være verdt prisforskjellen eller ville xp2800 vært mer enn nok?

xp2800 vil nok klare seg, Hallo 2200 kr mer for en Inter 3 Ghz nei såå mye bedre er den ikke at den er verdt 2200 kr.

Lenke til kommentar

http://www6.tomshardware.com/cpu/20030210/index.html <-- Er vell 5min siden jeg pastet denne forrige gang. THG er en god side som jeg mener man kan stole på. (Selvom de har tabbet seg ut før da)

Kanskje det er litt lurt og sjekke utenlanske sider , eller er dine engelsk kunnskaper så dårlige? :p

PS: Burde vell rette mine egne skrivefeil før jeg klager på andre ,men... Kort sagt: Det er for mye arbeid det.

Lenke til kommentar

I testen som tomshardware kjører mellom 3,06 og xp 3000 er det 22 enkelttester av disse vinner P4 20, så det er vel liten tvil om at den da er bedre enn xp 2800 også men som sagt tidligere det er en viss prisforskjell.

Skal du sammenligne xp 2800 med P4 må det bli med 2,8 denne har ca samme pris og yter litt bedre en xp 2800 spesielt på overklokking.

Lenke til kommentar
I testen som tomshardware kjører mellom 3,06 og xp 3000 er det 22 enkelttester av disse vinner P4 20, så det er vel liten tvil om at den da er bedre enn xp 2800 også men som sagt tidligere det er en viss prisforskjell.

Skal du sammenligne xp 2800 med P4 må det bli med 2,8 denne har ca samme pris og yter litt bedre en xp 2800 spesielt på overklokking.

Er ikke enig i at P4 2.8 er spesielt bedre enn en XP2800+ når det kommer til overklokking. Heller ganske likt. Men gidder ikke ta diskusjonen.

Lenke til kommentar

Er ikke enig i at P4 2.8 er spesielt bedre enn en XP2800+ når det kommer til overklokking. Heller ganske likt. Men gidder ikke ta diskusjonen.

Sier ikke at den er spesielt bedre, men at du kan klokke den lengre jeg kjørt min 2,8 på 3,46 helt stabilt om dette har så mye å si i praksis er en annen sak . Tror det hele vil vere mer en smakssak en en ytelsessak :smile:

Lenke til kommentar

Du har en XP2500+ @ 2.4Ghz (11.5x211) som skulle tilsi at det er noe sånt som 3500+ det.. Hva slags kjøling har du?

Lenke til kommentar

Du har en XP2500+ @ 2.4Ghz (11.5x211) som skulle tilsi at det er noe sånt som 3500+ det.. Hva slags kjøling har du?

Har vannkjøling, Magnum 462. Jeg har mer å gå på men venter på en Vapochill fra Databutikken.com. De er så sykt treige. Har også Gpu og NB blokker men de tar jeg ikke i bruk før jeg skal flytte det til Vapochillen, ikke 462 blokka da. Håper på 2.6, men det er nesten umulig å si hvor høyt den går. Kjører Prime95 stabilt på 1.9V vcore nå.

Lenke til kommentar

Ja, og mongoBongoHW kjører 30 tester hvor XP vinner alle.

Lenke til kommentar

Hvem var det som kjørte 30 tester der XP 3000+ vinner alle over P4 ? Høres litt rart ut. CPU-ene er så å si like raske..

Lenke til kommentar

Er det din personelige hjemmeside :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Er det din personelige hjemmeside :lol::lol::lol:

lol :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...