Blåbær Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) For de som ikke vet hva det er så sjekk ut videoen her: Se filmen hos Youtube Tenori-on is an electronic musical instrument, designed and created by Japanese artist, Toshio Iwai and Yu Nishibori of the Music and Human Interface Group, Yamaha Center for Advanced Sound Technology. It consists of a screen, held in the hands, of a sixteen by sixteen grid of LED switches, any of which can be activated in a number of ways to create an evolving musical soundscape. The LED switches are held within a magnesium frame, which has two built-in speakers located on the top of frame, as well as a dial and buttons that control the type of sound and beats per minute produced. There is also an LCD screen on the bottom edge of the frame. Using the connection function, it is possible to play a synchronized session, or to send and receive songs between two of the devices. Vet lite ellers om instrumentet men virker veldig veldig kul, litt dyr for meg ennå. Men en morsom leketøy som jeg gjerne kunne ha tenkt å prøve. Endret 23. desember 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Tja. Minner meg sterkt om kaosspad3, fra Korg. Den er nok lettere å få testet her i Norge. Jeg har en, og det er en morsom dings, for all del, men for meg er det mer en lydmodifiseringsdings enn et verktøy til komposisjon, men det kan jo sikkert være på grunn av hvordan jeg lager musikk. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 altså kp3 og tenori-on her to helt forskjellige ting. kaosspadene er effektbokser du styrer ved å røre en touchscreen for å kontrolere to parametre. Tenori-on er en synth/sampler som bruker en matrix-grid for å sequence pitch og time. Tenori-on er en morsom liten sak men litt vel dyr spør du meg. vet at blant annet Imerslund musikk selger den.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Takk for info, fant den på hjemmesiden til Imerslund musikk ja. http://www.4sound.no/shop/default.aspx?CategoryId=62623 Som fryktet, litt for dyr. Men kanskje jeg stikker innom butikken bare for å prøve den. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 KP3 har også samplerdel og en enkel synth. Ellers er det sikkert helt riktig at det er forskjellige ting. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hvis jeg ikke tar feil tester han Rudess denne, finnes en video på youtube. Ser ut som en artig liten sak, men litt dyrt for et leketøy ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå