Hefaistos Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Slettet Endret 25. mars 2016 av Hefaistos Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 japp, du får 9er på fysisk ikke noe mer. Men søk befalsskole så kjapt som mulig for en anderledes tjeneste. Og ikke rop rundt at du har dårlig syn/hørsel om du har det Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Admin'c: Fysiske prestasjoner har ingenting å si på sesjonskarakteren. Jeg var i latterlig dårlig form på sesjon (og er vel forsåvidt fortsatt det), og fikk 9 på alt. Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 men det hjelper sikkert veldig på en tjeneste der du må bestå opptak på sesjon blir du bare erklært strisdyktig eller stris udyktig, etter som jeg har forstått. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Da har du misforstått. Du får karakter på syn, hørsel, fargesyn, "generelt evnenivå" (eller noe sånn) samt helse. Mye som kan virke inn på helse, men de tester ikke fysisk form. Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 var det jeg mente men de tester alså ikke 3000m tid, eller hvor mange pushups du klarer. dette gjør de derimot på OPPTAK til forsvaret, som er hva OP`en spurte om. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ja, det er jeg klar over, men du skrev altså om sesjon. Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 hehe ja, min feil. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ser bra ut det der, hvordan du klarer deg i felt er en annen sak. Søk en aktiv tjeneste, med de resultatene der burde du klare deg fint i fallskjermjegerne elns. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Bandidos-Pelle: Kommer da helt an på psyken og innstillingen. Det er MANGE med de fysiske resultatene der som har røket ut på FJ-opptak. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Å sitte å analysere psyken til enhver trådstarter blir vanskelig over nett uten særlig bakgrunn innenfor psykologi, men jeg har ikke hørt om noen som har den kombinasjonen av resultater på de fysiske testene noengang, så da ville jeg tro at om han hadde psyken inne ville han lett bli fallskjermjeger. Tror ikke det er spess "mange" som løper 3000 på 9.27 og tar 274 situps. Selv tok jeg 150 og det var bare 1 som var i nærheten. Endret 26. desember 2008 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Det er klart ikke "mange" som løper 3000 på 9.27, men om du løper den på 9.27 eller 10.00 har ikke så mye å si. Poenget er bare at du kan ha aldri så god fysikk, det hjelper ikke om du ikke har det psykiske som skal til. Så å si at da "burde du klare deg fint i fallskjermjegern" blir helt feil. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Mentaliteten hans og hvor sterk psyke han har vil man aldri få rede på over nett. Utifra de fysiske testene er han overkvalifisert til de aller fleste (alle?) steder i forsvaret. Er du dyktig psykisk og dyktig i felt, Heifastos, kan du bli hva du vil. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nemlig. Det vi kan si oss enige om er at det fysiske aldri vil bli en hindring, med mindre du sliter med noen sykdommer eller gamle skader. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg skal snart gjennomføre noen fysiske tester i forbindelse med opptaket til forsvaret. Testene består, så vidt jeg har fått med meg, av hang-ups, armhevinger, sit-ups 3000 meter og noen "kraftanstrengelser" man bare trenger å gjennomføre (marsj i terrenget med sekk etc.). Jeg regner med å score ganske høyt på disse testene i og med at jeg har disse persene; hang-ups: 21 rep. armhevinger: 86 rep. sit-ups: 274 rep. 3000 meter: 9.27. Det jeg lurer på er rett og slett hvilke fordeler dette gir meg. Er det bare at jeg har større sjanse til å få ønskene mine oppfylt med tanke på avdeling ol., eller har jeg fordeler også på andre områder? Ser veldig bra ut. Husk på toppkarakterene (hvis du først tar 16 hangups får du ikke bedre karakter om du tar flere enn dette), og stopp der så du sparer deg til neste øvelse. Du har nemlig kun få minutter pause mellom hver disiplin unntatt 3000m. Husk også at det stilles spesielle krav til hvordan øvelsene utføres. Pushups skal tas i skulderbredde, hangups skal tas med overtak og situps skal tas med beina på en bukk. Fordelen med å være i så god fysisk form er selvsagt at du stiller sterkere enn de andre kandidatene, men husk også at det er flere ting enn bare fysisk form som teller på totalinntrykket. Dersom du leverer 6 i snitt på styrke og løping, men nesten ikke klarer noe på de teoretiske/psykologiske testene og gjør det dårlig i felt, kan jeg nesten garantere at en med 3-4 i snitt på fysisk som klarer mye på teorien og viser gode lederegenskaper i felt heller vil få plassen din. Det å være i god form er utelukkende positivt for et slikt opptak, men det er ikke alt som skal til. Endret 11. januar 2009 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå