Gå til innhold

Hvilke fordeler har jeg?

Hefaistos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å sitte å analysere psyken til enhver trådstarter blir vanskelig over nett uten særlig bakgrunn innenfor psykologi, men jeg har ikke hørt om noen som har den kombinasjonen av resultater på de fysiske testene noengang, så da ville jeg tro at om han hadde psyken inne ville han lett bli fallskjermjeger. Tror ikke det er spess "mange" som løper 3000 på 9.27 og tar 274 situps. Selv tok jeg 150 og det var bare 1 som var i nærheten.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Det er klart ikke "mange" som løper 3000 på 9.27, men om du løper den på 9.27 eller 10.00 har ikke så mye å si.

Poenget er bare at du kan ha aldri så god fysikk, det hjelper ikke om du ikke har det psykiske som skal til. Så å si at da "burde du klare deg fint i fallskjermjegern" blir helt feil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg skal snart gjennomføre noen fysiske tester i forbindelse med opptaket til forsvaret. Testene består, så vidt jeg har fått med meg, av hang-ups, armhevinger, sit-ups 3000 meter og noen "kraftanstrengelser" man bare trenger å gjennomføre (marsj i terrenget med sekk etc.). Jeg regner med å score ganske høyt på disse testene i og med at jeg har disse persene; hang-ups: 21 rep. armhevinger: 86 rep. sit-ups: 274 rep. 3000 meter: 9.27. Det jeg lurer på er rett og slett hvilke fordeler dette gir meg. Er det bare at jeg har større sjanse til å få ønskene mine oppfylt med tanke på avdeling ol., eller har jeg fordeler også på andre områder?

Ser veldig bra ut. Husk på toppkarakterene (hvis du først tar 16 hangups får du ikke bedre karakter om du tar flere enn dette), og stopp der så du sparer deg til neste øvelse. Du har nemlig kun få minutter pause mellom hver disiplin unntatt 3000m. Husk også at det stilles spesielle krav til hvordan øvelsene utføres. Pushups skal tas i skulderbredde, hangups skal tas med overtak og situps skal tas med beina på en bukk.

Fordelen med å være i så god fysisk form er selvsagt at du stiller sterkere enn de andre kandidatene, men husk også at det er flere ting enn bare fysisk form som teller på totalinntrykket. Dersom du leverer 6 i snitt på styrke og løping, men nesten ikke klarer noe på de teoretiske/psykologiske testene og gjør det dårlig i felt, kan jeg nesten garantere at en med 3-4 i snitt på fysisk som klarer mye på teorien og viser gode lederegenskaper i felt heller vil få plassen din.

Det å være i god form er utelukkende positivt for et slikt opptak, men det er ikke alt som skal til.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...