klokka Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Skal forlenge skjermkabelen med 10 m, men helst slik at kvaliteten ikke svekkes. Hvilken kabel skal jeg velge? Har en crt skjerm. De har billige kabler på pcbutikken. Cc BVK10000/75 , VGA Monitor Cable HDD15M-HDD15M 10m til 332,- . Er den god nok, med tanke på kvalitet på skjermbilde? Finnes det andre bedre kabler`?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg ville anbefalt en høykvalitetskabel. Signalene blir svakere jo lengre kabelen blir. 10m er vel forsåvidt greit men signalene blir betydelig svakere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Er ikke noe info om den kabelen, men jeg tror du kan ta sjangsen. Prisen ser OK ut. Har selv erfaring med skjøtekabler opp til 20 meter, 10 meter er helt kurant selv med meget høy oppløsning. Du skal ikke se forskjell med en skikkelig coax kabel, så hvis det ikke blir bra bør du bare returnere kabelen. Lenke til kommentar
runarwh Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Bruk Coax hvis skjermen har bnc innganger. Uansett må du velge en skjermet kabel. DVI kabelen har en slags innebygget skjerm, og holder lenger. Ta en titt på web-sidene til Elfa (www.elfa.se) for karakteristikk av signaltap per meter kabel. Kabelkvalitet blir viktig når du skal ha høy båndbredde. Klarer du deg med 1024x768, er ikke kvalitet lenger så viktig. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Bruk Coax hvis skjermen har bnc innganger Det er jo coax med DSub kontakter også. "Skjermet kabel" kan være hva som helst, mens coax har en definert impedans (75 ohm for video). Å bruke annen skjermet kabel til video går som regel svært dårlig. Lenke til kommentar
runarwh Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Ok, enig. Poenget er vel egnetlig: har opplevd "vga" kabler som gir ubrukelig skjermbilde på min monitor (Eizo T68), det har jeg aldri opplevd med å bruke bnc-kabel. (mener da bnc i skjermen og D-sub i PC). Poegnet mitt var at man trenger en kabel av god kvalitet. Det er vel uansett en impedans på 75 ohm også med "vanlig" vga-kabel. Jeg bruker D-sub til BNC kabel kjøpt på Clas Ohlsson til 80 kr, og det fungerer perfekt. Uansett trengs det bra skjerming for VGA, siden det fort er ganske høy båndbredde på signalet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå