siv.øk1 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette. På bakgrunn av en test på Barbara hadde jeg tenkt å gå for 3com løsningen, men en selger hos Komplett.no overtalte meg til å gå for SMC siden denne hadde mulighet for MAC-filtrering. Jeg kommenterte at testen Barbara.no nevnte noe om at det kunne være et problem å konfigurere AP. Men dette skulle i følge selger være helt uproblematisk. Jeg har nå erfart det motsatte og livet er blitt ”vanskelig”. Viser til sitat fra testen "Tre trådløse aksesspunkter": ”Konfigurasjonen foregår via et SNMP program. Dette er mer tungvint for vanlige brukere, men kan gi bedre sikkerhet. Det er ikke mulig å konfigurere aksesspunktet via en trådløs enhet. Dette resulterer i at man må passe på å ha koblet til en maskin med vanlig nettverk når man skal konfigurere enheten. Sikkerhetsmessig er dette svært bra, men det kan gjøre livet vanskelig for hjemmebrukere.” Jeg hadde blitt veldig takknemlig om noen kunne ha skissert hvordan man går frem for å få konfigurert AP siden det tilsynelatende ikke er så enkelt som det ble sagt. Pft Siv.øk1[/size] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå