stanleyhammer Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har begynt å få en feilmelding i BIOS'en hvor 5V og 12V er for svak, henholdvis +/-0.6 Volt for svak, gjelder 5V, -5V, 12V og -12V. De andre spenningene er riktige. Jeg har ikke satt i noen nye komponenter eller gjort noe som skulle tilsi at hovedkortet trekker mer strøm. Maskinen faller ned helt random og jeg må vente en time eller noe før den kommer på igjen. Poweret som er i kassa er på 300W. Er det noen som vet hva som kan være årsaken til dette og hvordan i helvete jeg fikser det? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Resett CMOS'en. Da blir alle instillingene i BIOS satt tilbake slik de var når kortet forlot produsenten. Slå opp i instruksjonsboken hvis du er usikker på hvordan. Hjalp ikke dette, må du kanskje oppdatere BIOS'en. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Det kan vel tyde på at det er et problem med power supply. Periodiske feil er veldig vanskelig å finne, den eneste muligheten du har for å finne det ut med sikkerhet er å bytte PSU. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvor mye koster forresten som regel et power supply? Er det noen merker som er bedre enn andre eller holder det at det er ATX kompatibelt og nok Watt, rundt 300/350 Watt...? Passer alle power supply i alle ATX kasser? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 ATX skal være samme størrelse ja, det pleier å være enkelt å bytte. Sjekk priser f.eks på www.microplex.no. Du finner sikkert noe som er billigere, men kvaliteten på de aller billigste er noe usikker. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Kan det stemme at du av og til syntes at lysene der du bor blinker eller blir svakere/sterkere en gang i ny og ne ? I så fall er det p.g.a ujevn strømforsyning at dette skjer. Jeg skal ikke si med sikkerhet at en UPS (online !!) vil løse det problemet du har, men at det vil gi maskinen din lengere levetid er hevet over enhver tvil ! Hvis du kjenner en som har en UPS så spør om du får låne den, men husk at det må være en ONLINE UPS (ikke line-interactive). Evt. så sjekk med et voltmeter.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå