Gå til innhold

Pc Innmat til ca 10000

Anbefalte innlegg

oki det var egentlig det eg trodde.. men var ikke 100% sikker...

fant heller ikke det Asus EHA4830 på nettet.. og det å bestille fra utlandet tar lang tid og koster en del i tolling(shipping). så da blir det evt. et annet kort..

men som sagt har tenkt til å gå over til en høyere oppløsning etterhvert som eg får en ny stasjonær opp å gå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Overkill på skjermkortet til din oppløsning, vil ikke kunne yte hva det er godt for, men til framtiden kan det jo være greit vist du skal kjøpe stor skjerm. Ellers synes jeg at det er synd at du bruker penger på SSD til 1000 kroner for kun usle 32gb (som er så vidt nok til windows vista home premium, med noen lette programmer). Dessuten har de noen barnesykdommer, noe SATA hadde og i sin tid. Og vil nok smake mer enn det koster. JEG ville aldri kjøpt en slik disk nå, men senere når de er mer utviklet. Hvordan har du tenkt å montere den i kabinettet foresten?(følger det med 3,5 mounting brackets?)

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg at det er synd at du bruker penger på SSD til 1000 kroner for kun usle 32gb (som er så vidt nok til windows vista home premium, med noen lette programmer).

Vista krever riktignok mye plass, men ikke fult så mye. Vista klarer seg med noe rundt 15 GB så da har man rundt 15 GB tumleplass til flere programmer. Man MÅ ikke absolutt ha alle programmer på SSD heller. Lite brukte programmer kan gjerne ligge på vanlig harddisk om plassen blir knapp.

Dessuten har de noen barnesykdommer, noe SATA hadde og i sin tid.

Det er SSD med SATA-tilkobling vi snakker om her. Ellers så er nok barnesykdommen (i entall) du prater om, OCZ Core 1/2/value random 4k skriveytelse.

Og vil nok smake mer enn det koster.

Helt enig! Sikker på du formulerte deg riktig?

JEG ville aldri kjøpt en slik disk nå, men senere når de er mer utviklet.

Folk som har anskaffet seg SSD omtaler det som den ytelsemessig største enkeltvise oppgraderingen de har gjort på et tiår. Det sier det meste for meg selv om vi kan vente at SSD blir ennå langt bedre de neste par årene.

Hvordan har du tenkt å montere den i kabinettet foresten?(følger det med 3,5 mounting brackets?)

Det følger neppe med, men det er null problem. Festing kan skje enten med festing via 2 skruer på den ene siden (holder i massevis siden SSD ikke vibrerer eller er ømfiendtlig for vibrasjoner/støt. Et annet alternativ er borrelåstape. Et tredje er dobbeltsidig tape. Et fjerde er å bestille egne skinner for å feste i en 3,5" brønn.

Lenke til kommentar

ja det hjelper jo ganske mye mer enn å ikke ha noe som helst.. og når de skikkelige ssd diskene koster rundt 4k så er det uaktuelt..

da blir det med denne, og vist faktisk blir virkelig fornøyd og den andre blir ødelagt av en eller annen grunn så kjøper jeg en skikkelig ssd disk..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
HAHA kjøre en normal vista/XP opp på 2-3 sekunder er du morsom??

Der jeg jobber har vi noen heavy PC'er med SSD disker og jeg kjører Raptor PC'ene (Nyformaterte) booter opp 0.7 sekunder raskere en meg (Ready to use) i Windows Vista Ultimate x64

så NEI, disse PC'ene kjører OCZ disker.

Begge PC'ene laster inn Crysis like fort.. (Snakk om 0.1 sek forskjell)

MTRON-Battleship ;)

Gaiming Load-Times

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...