Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Det er en gaming rig men brukes til lagring og overføring av store filer så jeg trenger Quad.. Og Maximus: 8 SATA porter hva ellers?? -.-' BTW, jeg er 15 år å jobber som PC Reperatør jobben min er å finne deler som passer kundens behov.. (Og i det får jeg altids spmet XP Vs. Vista) Eller det er mange jenter som skal ha Visa pga utsende. Jeg tar selv IT-utdanning og jobber som IT-konsulent, pc reperatør er jeg hjemme for venner og kjente Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Prøver du å si at dine spillmaskiner er ustabile, ja så mye for tips fra den kanten Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Prøver du å si at dine spillmaskiner er ustabile, ja så mye for tips fra den kanten IT-utdannelse er ikke hva det en gang var Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Prøver du å si at dine spillmaskiner er ustabile, ja så mye for tips fra den kanten IT-utdannelse er ikke hva det en gang var Satt og tenkte det samme Sitter faktisk og tenker på elektro - data/it. Jeg kjenner "en hel" elektroklasse på skolen, og alle i den klassen spør en i klassen, og han spør meg igjen Nok OT nå, før henrik blir alt for vill på rapport-knappene her. Hadde dog aldri satsa på gtx260 i en spillmaskin til 10k, eller et hd4670, og ikke trådstarter heller Må også si at de minnebrikkene er totalt bortkastet, ddr2standarden går så vidt meg bekjent kun opp til 800mhz, da er du like godt ute med et par 2gb pc6400 brikker til 200kr stykk. Kanskje legge litt ekstra og få en brukbar quad core i stedenfor. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nice, kanskje de har revidert standarden siden jeg sjekka sist (godt mulig). Men husker det var stort stas når Intel chipset støttet 1066mhz native selv om det ikke var en del av standarden Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Må også si at de minnebrikkene er totalt bortkastet, ddr2standarden går så vidt meg bekjent kun opp til 800mhz, da er du like godt ute med et par 2gb pc6400 brikker til 200kr stykk. Kanskje legge litt ekstra og få en brukbar quad core i stedenfor. Tenker du på de to oppsettene jeg nevnte og de 4GB DDR2-800 jeg nevnte? Får ikke helt tak på hva du mener. Med 4GB DDR2-800 så mener jeg selvsagt 2x2GB DDR2-800, som igjen er det samme som 2stk 2GB PC6400. Eller mente du noe annet? 2x2GB PC6400 burde uansett holde til trådstarters bruk. PS: Man får DDR2 som kjører opptil PC9600 / DDR1200 og hovedkort som offisielt støtter PC8500 / DDR1066 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg tenkte på oppsettet i første post Lenke til kommentar
RobbO804 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 okay.. da har eg satt opp ett nytt oppsett.. ta en titt på det og si meg hva dere synes.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du kan bare spare deg for den ssd-disken. Helt elendig ytelse på den, du vil bli mye mer fornlyd med en ordentlig ssd eller en raptor. Lenke til kommentar
RobbO804 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 hvor mye koster det for en skikkelig SSD disk da? får du de til under 2k ??? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price Sikkelig. Endret 26. desember 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
RobbO804 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price Sikkelig. var no overdreve mye mer enn eg hadde tenkt å bruke på en SSD disk!!! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price Sikkelig. var no overdreve mye mer enn eg hadde tenkt å bruke på en SSD disk!!! Ja da kan du like gjerne gå for en harddisk i mellomtiden. Intel er de eneste foreløpig som virkelig leverer. Lenke til kommentar
RobbO804 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 men det siste oppsettet er ikke noe å si på? er det noe eg kan faktisk kjøpe og kan være kjempe fornøyd, ute å være litt skeptisk? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 men det siste oppsettet er ikke noe å si på? er det noe eg kan faktisk kjøpe og kan være kjempe fornøyd, ute å være litt skeptisk? Unntatt at skjermkortet linker til en artikkel om et produkt, og ikke prisinfo om produktet så ser alt bra ut Lenke til kommentar
RobbO804 Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 står inne på den linken hvor mye det er anbefalt å koste.. men har ikke funnet akkurat det kortet enda.. men det ligger i pris i underkant av 5k så det blir ca 10000 vist eg tar vekk den ssd disken.. hehe Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) seff er jeg fullt klar over at SSD blir ein OS disk og ikke en du bruker til alt, men tror likevel ikke det svarer seg, du viser til tall, greit det, men jeg er ganske så sikker på at du merker liten forskjell på vista på en SSD og en vista på en vanlig harddisk. Har akkuratt ikke noe timedelay på Vistaen min på en gammel gammel Sata disk. Alt spretter opp med en gang, sammen med programmer. Og skrivehastigheten på enn SSD er jo unødvendig latterlig uansett, hva skal du med det? Skrive filene du ikke sier skal være på en sånn harddisk over? Noen instalasjoner vil sikkert gå litt fortere, men så dårlig tid har ikke jeg. SSD koster mer enn det smaker, du kan jo foresten linke til noen SSD disker som er veldig bra og "billig". En SSD Disk Vs Mekanisk Disk er himmel og hælvetes forskjell, SSD er muligens den beste invisteringa du kan gjøre i dette tiåret når det gjelder oppgradering av Hw. Med en SSD disk klarer du å boote opp maskinen på 2-3 sekunder (etter biosen er ferdig). Denne SSD'n funker, men som de fleste veit så har OCZ problemer med sine SSD disker, men du får en evig stor forskjell selv med SSD disken i IDE-modus (Og ikke AHCI som den vill være i) Endret 27. desember 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Lsate in vista på 2-3sekunder er kanskje å ta i men. Lenke til kommentar
RobbO804 Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2008 men det er jo ikke helt nødvendig å bruke 700kr på en disk som er 70% sikker på krasje iløpet av noen mnd, trenger ikke å kaste vekk de pengene.. kan eg heller kjøpe det når det har kommet bedre ssd disker! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hva mener du med 70% sjanse for å kræsje på noen mnd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå