demiurgen Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 jeg trenger å forstå litt om hvordan switcher fungerer. jeg har et hjemmenettverk hvor det kommer et telefonsignal inn i et telenor modem/router og derfra videre til en level1 switch som sender det videre til et "patch-panel" (fra elkolink) som distribuerer signalet videre til forskjellige kontakter i huset. men det fungerer ikke! mitt spm er: når det kommer et signal fra et modem inn i en switch, vil da det signalet spres til alle de andre pluggene på switchen?? er alle disse kontaktene på switchen både innganger og utganger? (slik at det har ingenting å si hvilken kontakt jeg kobler signalet fra modemet på??) Lenke til kommentar
dakri Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Ja, signalet som går inn i switchen vil spres ut på de andre portene, men det krever at modemet fra Telenor har en innebygd ruter og ikke står i bridge modus. Alle portene på switchen er inn/utganger og det spiller ikke noen rolle hva du kobler hvor. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Switchen vil spre signalet fra modemet, dog må du gi mye mer info før man kan si noe. Funker det når du plugger rett i modemet? Du må ikke "ringe opp" med maskinen for og koble deg opp på ADSL-en? Lyser det på switchen når du plugger inn nettverkskablene? Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 ja det funker når jeg går rett gjennom modemet (det er det jeg gjør nå) men så fort jeg prøver å koble meg gjennom switchen så kommer jeg ikke ut på nettet. det lyser på switchen når jeg kobler den til ja. jeg må ikke ringe opp noe. har helt vanlig adsl fra telenor og kjører winxp elektrikeren som har satt det opp sier at alt er gjort riktig og at problemet må ligge på min maskin, men når jeg går utenom elkolink greiene så funker jo alt fint... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Hva heter switchen? Hvis du plugger deg rett i switchen med en ledning fra PC-en og fra modemet, virker det da? Men lyser det en lampe på switchen når du plugger i nettverksledningen fra modemet og PC-en i den? Det skal være minimum en lampe for hver port på switchen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå