Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fun light, farlig?

Skugga

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg ikke takler vannet fra springen (borevann, ekkelt) uten noe tilsatt, drikker jeg 2-3l saft om dagen.

Har ikke tenkt over at dette inneholder aspartam og kunstige søtningsmidler. Er det farlig? Jeg blander det jo slik at én fun light flaske holder til rundt 10l totalt. Brus liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aspartam burde unngåes hvis du er gravid,hvis ikke så får du bestemme selv.

Det er ikke forsket ordelig på det ennå,men generelt så sier forskere at men skal bruke det med forsiktighet.

Flere og fler produsenter har begynt og bruke andre søtningstoffer,men som alt annet så blir det et kostnadsvurdering for produsenter.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på, det finnes folk som sikkert aldri kan få diabetes selv om de spiser en kilo sukker om dagen, andre vill få diabetes uansett hva de gjør for å unngå det.

Selv har 3 av 3 av mine søsken fått diabetes, so jeg renger med å få det en eller annen gang. Jeg bare håper det blir senere og ikke før.

Det som er værre med sukker enn at det kanskje øker sjangsene for diabetes er at det er tomme kalorier som kan lede til fedme. Noe jeg tror er et mer reelt problem enn diabetes.

Selv drikker jeg 10+ liter cola zero hver uke, med noen liter juice ved siden,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...