Kea Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Er det noen som kjenner til den visa? Da jeg var liten pleide pappa alltid å sitte på sengekanten og synge den, ellers fikkjeg ikke sove. Den var så fin, men nå har jeg glemt melodien... det høres kanskje litt dumt ut, men er det noen som vet om en side hvor jeg kan høre melodien, eller kanskje har denne sangen? For de som kanskje ikke kjenner til den, dette er altså teksten: Over jordet langs en kant går traktorsporet ingen merker etter hover synes mer Du har trukket siste lasset - kjære Brunen det blir aldri - aldri noen fler Bakom løa der står vogna di - den gamle hvor to armer spriker tomme etter deg Og i skjulet henger seletøy og grime aldri mere skal de henges på deg - nei Bortved stabbursnova står den gamle grinda øvste bordet har en ujevn bølgegang Slik du gnagde den da du sto der og ventet når du syntes kvila ble for lang Du var lykkelig når du fikk trekke lasset opp en bakke mens en vilter ungeflokk satt på toppen og var glad og vinket til deg Du var hverdagshelt som gav dem mer enn nok Det var vi som hadde dagen vår i skogen det var vi som slet oss fram i mark og fjell Det var vi som kom til gards med svette kropper og fant fred og ro en sommerkveld Du fikk ingen laurbærkrans på Bjerkebanen og ditt liv fikk ingen glans av Ville West Men den røys av store steiner du dro sammen er et minnesmerke til en arbeidshest Nå er mye blitt forandret kjære Brunen stål og olje er blitt tidas melodi Ingen hestemule napper meg i ermet når jeg kommer krybba di forbi Skal for alltid tid og penger være målet? og en motor og et ratt et ideal? Skal en guttepåsa aldri kjenne gleda over lukt av gamp og varmen i en stall? Jeg kan huske deg den dag du kom til verda som en gulbrun, langbeint, skranglet liten fyr Men du vokste opp og ble en vilter ungdom og til sist et voksen trufast dyr Du har gjor din jobb og bygd din del av landet du er borte - men en liten drøm jeg har at en dag en liten fola står ved grinda og tar arven opp i dine fotefar Hadde vært fint om det er noen som kan hjelpe, for jeg elsker den sangen av visse grunner, og den bringer frem gode minner. Endret 23. desember 2008 av Tweety-bird Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Klart jeg kan hjelpe deg, vennen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå