dan83 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Prøvde faktisk å holde kameraet litt mer i dag!! Hvis jeg kjøper meg vertikalgrep, så tror jeg det blir greit egentlig Men lurer på om en foto butikk vill la meg prøve å ta to identiske bilder, et med mitt fujifil og et med eos450d(kitt linse) og deretter gi meg filen slik at jeg kan sammenligne!! Hvis det er null niks forskjell(er vell en forskjell, men kan vell kanskje kun ses i store print), så er det mulig jeg venter et år til og sparer opp til eos40d, hvis ikke eos50d Endret 28. desember 2008 av dan83 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er ingen problemer å få lov til det, men du må ta din manglende erfaring med i vurderingen. Det er nemlig fullt mulig at du kommer hjem med et bilde som er elendig i forhold til det du fikk med din Fuji, men sannsynligvis vil det ikke bli slik. Og isåfall er det ingen grunn til å gi opp av den grunn, men det vet du selvsagt. Jeg tror ikke at den testen nødvendigvis kommer til å bli så veldig nyttig for deg, men jeg er sikker på at en JP-avdeling gir deg lov til det. De har nemlig alltid batteri i kameraene de har i utstillingen. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 faktisk, så satt jeg å tenkte litt på d80, pgr av ergonomien..og når det gjelder bildekvalitet, så er jo den jo omtrent identisk med eos400d/450d prisen på d80 og eos450d er jo også omtrent den samme, men hvor bra er kitt linsa som følger med d80? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) MEN nikon d80 har jo ikke automatisk støv fjerning(eller hva det nå heter). Vill jeg eventuelt savne dette? Endret 28. desember 2008 av dan83 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 MEN nikon d80 har jo ikke automatisk støv fjerning(eller hva det nå heter). Vill jeg eventuelt savne dette? Den egenskapen bør stå øverst på listen av ting som du ikke bør bekymre deg om. Støv er sjeldent et problem, og i 99% av tilfellene, så blir du kvitt det ved hjelp av en blåsebelg til 90 kroner. Resten fikses ved hjelp av en våtrens. Og hvis du kjøper Nikon, så gjør de det for deg gratis. Tom Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Det er ingen problemer å få lov til det, men du må ta din manglende erfaring med i vurderingen. Det er nemlig fullt mulig at du kommer hjem med et bilde som er elendig i forhold til det du fikk med din Fuji, men sannsynligvis vil det ikke bli slik. Og isåfall er det ingen grunn til å gi opp av den grunn, men det vet du selvsagt. Jeg tror ikke at den testen nødvendigvis kommer til å bli så veldig nyttig for deg, men jeg er sikker på at en JP-avdeling gir deg lov til det. De har nemlig alltid batteri i kameraene de har i utstillingen. tror du misforsto litt, jeg skal prøve å ta to identiske bilder(trenger stativ) med BEGGE kameraene, deretter behandle bildene likt via lightroom og se om jeg ser noe forskjell på det tekniske(spesielt detaljer). Men jeg tviler jeg vill se noe særlig forskjell på s6500fd og kitt linsa til eos450d Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Jeg tviler på at du ikke vil se særlig forskjell. Du vil nok se merkbar forskjell. ( eller misforstod jeg? bildekvalitet? ) Endret 28. desember 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Men jeg tviler jeg vill se noe særlig forskjell på s6500fd og kitt linsa til eos450d Jeg tror du kommer til å bli overrasket. Det faller en del kommentarer om kit-objektiv rundt på forumet her, som får dem til å høres ut som noe makkverk envher fotograf fortest mulig må erstatte med dyr optikk. De er ikke det, og man trenger ikke nødvendigvis noe "bedre". Virkelig bedre avhenger av dine fotografiske behov. S6500fd er et flott kamera det, med en god 11x zoom. Den store forskjellen du vil se kommer fra en bildebrikke som er mange ganger større, men også kitobjektivet vil trekke i retning skarpere bilder. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Men jeg tviler jeg vill se noe særlig forskjell på s6500fd og kitt linsa til eos450d Jeg tror du kommer til å bli overrasket. Det faller en del kommentarer om kit-objektiv rundt på forumet her, som får dem til å høres ut som noe makkverk envher fotograf fortest mulig må erstatte med dyr optikk. De er ikke det, og man trenger ikke nødvendigvis noe "bedre". Virkelig bedre avhenger av dine fotografiske behov. S6500fd er et flott kamera det, med en god 11x zoom. Den store forskjellen du vil se kommer fra en bildebrikke som er mange ganger større, men også kitobjektivet vil trekke i retning skarpere bilder. Er ikke så sikker på det, siden obejktivet til s6500fd sammen med fujis super CCD sensor(som er litt større en de fleste kompakt kamera sensorer) passer perfekt sammen og skal i følge dpreview(som er en pålitelig kilde) gi perfekt oppløsning og skarphet. Kameraet er også meget bra på støy og man kan bruke iso 400 uten mye synerlig støy og tap av detaljer Jeg vet at eso450d med et dyrt objektiv vill gi bedre resultater, men med kitt linsa så er jeg er mer usikker. Årsaken til at jeg vill gjøre en slik sammenligning, er for det at jeg har planer om å ta en del landskaps bilder fremover og jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe noe dyrere objektiv på en stund Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Man skal ikke undervurdere skarpheten til en god semikompakt/superzoom. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Man skal ikke undervurdere skarpheten til en god semikompakt/superzoom. Sant nok. Tror jeg missforstod over her. Jeg oppfattet at ideen var at kit-objektivet var dårlig. Jeg må skjerpe lesing av poster før jeg svarer. Og vurdere å koble inn hjernen. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Føler at "kit-objektiv" ofte er automatisk et negativt ladet ord, forhåndsdømt nesten, og ofte og før noen egentlig har særlig erfaring med det angjeldende. Tviler sterkt på at fabrikantene ikke leverer med et kit-objektiv som er generelt godt nok for de fleste, det er motstridende å levere et objektiv med som dreper huset. At objektiver kan (som det meste her i verden) inneholde forskjeller i mikroformat mellom seg pga naturgitte forhold i produskjonsprosessen, tviler jeg på at gjelder kun kit-objektivene. For langt de fleste mennesker er det de selv som begrenser hva som til syvende og sist kommer ut av skapet, og ikke utstyret i dag. Tror det er viktig å lese kritikk som det den ofte er, nemlig for de som er proffe på mikroskopnivå, mens for oss vanlige har den liten relevans i våre tilfeller. 40D er vel på vei ut trodde jeg? Tor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 40D er nok på vei ut, og det betyr hyggelige priser. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå