pace22 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Ikke kjøp Igloo Silent Breeze vifte kjøpte akkurat en den klarer ikke kjøle ned en XP2000. Monterte viften på idag den funka ikke fikk systemp på over 70 grader da sluttet ps2 porten til musa mi å virke :oops: A det bare mens maskinen stod og bakka på internet Lenke til kommentar
vegge Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Da tror jeg heller du har vært uheldig med monteringen, evt. kan det være feilmålinger e.l. En venn av meg bruker denne kjøleren på en XP2100+ og den ligger vel på rundt 40 grader. Uten vifter i kabinettet. Uten kjempedyr kjølepasta.. Prøv en ny montering. Husk å bruk en eller annen form for kjølepasta. Pass på at det blir god kontakt mellom kjøleren og CPU-core. Lykke til! Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har brukt en Igloo 2320 til å kjøle ned en XP1700+ @ 1,9v (2100Mhz) så jeg tror nok det er du som har vært uheldig med monteringen. Det er fort gjort å montere den slik at man bare får tak i et "øre" på sokkelen, og da kan trykket mot core bli ujevnt. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Feilmontering ?? Jeg har den viften på min XP 2500+ (barton). På max. belastning ligger CPU-temp. under 40°C. Prøv en ny montering. Husk å bruk en eller annen form for kjølepasta. Pass på at det blir god kontakt mellom kjøleren og CPU-core. Lykke til! Enig Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Bygde en pc til en kompis. xp1800+ og Silent breeze. Han ligger på 30grader load. Nice Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Samme her, har xp2400@xp2700 og max 44C ved full load. ellers ca. 39-40C ved 22C romtemp. med silent breeze :wink: Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Dette må jo bety at enten har du fått en dårlig prosessor, eller så er kjøleren feilmontert. Lenke til kommentar
pace22 Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Prøvde og montere den flere ganger brukte også pastaen som fulgte med prøvde og ta på kjøleren den va så varm ta jeg så vidt klarte å ta på den. Hadde også kabinett døra åpen hele tida desuten feilmontert kan den ikke være for man kan jo se på kjøleren når man tar den av om den har dekt hele prosessoren Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Når kjøleren er så varm at du knapt kan ta på den har den sansynligvis kontakt. Hvilken kabinett-temp har du? Kjørte uten dør også. Hmm.. Mystisk. Har du prøvd med en annen kjøler? Lenke til kommentar
lan x Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Har du noen kabinettvifter da??? hvis ikke er det ikke rart det blir varmt, når samme lufta sirkulerer inni der Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Bygde en pc til en kompis. xp1800+ og Silent breeze. Han ligger på 30grader load. Nice Rent vås. 30 grader load på en XP1800+ ? Selv 40 grader load er vanskelig å oppnå med luftkjøling. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Ja det høres helt uvirkelig ut at man greier 30grader på full load på en 1800+ . Jeg har en Silent Viking + AS3 og i god stuetemperatur på langt over 20 grader så ligger jeg fra 50grader til 55grader på 100% load . Riktignok ikke samme kjøler som det snakkes om her men ..... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Ikke kjøp Igloo Silent Breeze vifte kjøpte akkurat en den klarer ikke kjøle ned en XP2000.Monterte viften på idag den funka ikke fikk systemp på over 70 grader da sluttet ps2 porten til musa mi å virke :oops: A det bare mens maskinen stod og bakka på internet du har nok en palomino, den gir like mye varme som det finnes i helvete, elns ellers kan du prøvå å skifte pasta men det var da merkelig, er viften på maks og snurrer og qfan eller hva du har av? Lenke til kommentar
pace22 Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Vifta gikk på ca. 2300 rpm prøvde også å legge kabinettet på siden da vil jo den varme lufta stige men det ble ikke bedre Måtte gå tilbake til den gamle vifta jeg hadde men den bråke noe Jævlig ,det en en global win men den bråke jo mye(46db.)Men da har jeg jo en temp på 45 grader. Må nokk bare fortsette å bruke den gamle vifta for det kjøpet av breeze vifta regne æ at di pengene er og regne som kasta ut av vinduet Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 går ut i fra at du har rengjort cpu og vifte skikkerlig osv og alt det der? Lenke til kommentar
pace22 Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Selfølgelig er cpu rengjort vifta va jo ny så den må man vell ikke rengjøre Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Vifta gikk på ca. 2300 rpm prøvde også å legge kabinettet på siden da vil jo den varme lufta stige men det ble ikke bedre Måtte gå tilbake til den gamle vifta jeg hadde men den bråke noe sinnsvakt ,det en en global win men den bråke jo mye(46db.)Men da har jeg jo en temp på 45 grader. Må nokk bare fortsette å bruke den gamle vifta for det kjøpet av breeze vifta regne æ at di pengene er og regne som kasta ut av vinduet ta av døra og mål da Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Samme her, har xp2400@xp2700 og max 44C ved full load.ellers ca. 39-40C ved 22C romtemp. med silent breeze :wink: Nett kjørt 3 X pcmark2001SE og har 41C på cpuèn (sisof dama) Lenke til kommentar
stranden Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Bygde en pc til en kompis. xp1800+ og Silent breeze. Han ligger på 30grader load. Nice LOL det er såå feil går ikke ann det vettu... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Bygde en pc til en kompis. xp1800+ og Silent breeze. Han ligger på 30grader load. Nice Rent vås. 30 grader load på en XP1800+ ? Selv 40 grader load er vanskelig å oppnå med luftkjøling. Hadde xp1800 før og kom ikke under 50C ! lå på 50-53C hele tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå