sinnadyr Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Har et pyntekabinett med noen katoderør der spenningsforsyningen har forsvunnet. Var minstemann i huset som ville få orden på det, men er litt vanskelig når jeg ikke har noe info om spenning hverken inn eller ut, så legger ved noen bilder og håper på at kanskje noen vet hva jeg kan prøve meg på Satser på å bruke mobillader eller lignende, kanskje med en motstand i mellom(?) Takker for all hjelp jeg måtte kunne få. Endret 3. januar 2009 av sinnadyr Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Ingen altså ? Får vel bare prøve meg litt fram da :\ Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg tipper kanskje 12v? Finns dær ingen merkelapper? Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Absolutt ingenting, er det som er så plagsomt. Ingen inskripsjoner eller informasjon av noe slag noen plass. Men 12V, er redd det kanskje skal bli litt mye? Lenke til kommentar
skrammefjes Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 tror ikke 12v er mye.... men pleier ikke slike å bruke ac? Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Er finelektronikk inni boksen, så tviler nok sterkt på det du gitt ;P Motstander og kondensatorer tror jeg ikke blir glad med vekselstrøm om jeg ikke er helt ute å kjører Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Alle slike omformere jeg har sett har vært 12v. Du kan jo teste med 5v først, den vil ikke ta skade av lavere spenning enn det den er egnet til, hvis du setter på 5v og bare noe av røret lyser, så er det ikke nok spenning, jeg tipper den skal ha 12v. Og til opplysning, det kalles katoderør, ikke lysdioderør skrammefjes: Selve rørene skal ha AC, omformeren skal ha DC. og btw, ikke ta på lederene som går mellom omformeren og rørene (tenker da på innmaten, ikke selve ledningen med isolering rundt), det gjør vondt Endret 31. desember 2008 av Firesky Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Mottatt, og takker for godt forslag Får prøve dette, så sier jeg i fra om det funka eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå