Gå til innhold

Erfaringer med Storbox Drevkabinett


Alinoe

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt 2 stk storbox og 10 stk 1 TB disker. Har koblet opp 2 stk storbox mot den ene Silicon kontrolleren. Jeg opplever også at RAID'ene blir offline. Virker som den mister kontakten.

 

Jeg får ofte feilmeldinger hvis eg skal kopiere store mengder data. som feks "Delayed Write Failed " og hvis eg restarter maskinene så bruker den kjempelang tid å starte opp pga chkdisk.

 

Har ikke prøvd å skifte kabel, skal prøve det.

 

En annen ting hvordan skal man slå av storbox og maskinen. Hvilken rekkefølge ? Først slå av maskinen så ta strømmen på storbox'ene.

 

Det står på pakken at den tillater hot swapping. men jeg prøver å ikke bruke det ofte. jeg synes at disken kunne slått seg av sammen med pcen da.

 

Jeg var på lan denne helgen og det var utrolig plagsomt når disken var veldig fra og til osv.

 

Har denne storboxen med 5x1TB WD green disker og har ennå ikke opplevet dette. Kopierte vel 2 TB fra serveren til denne og alt gikk smertefritt.

Det at diskene ikke slår seg av er vel så som så, når maskinen blir slått av blir arrayet offline. Etter en stund er det ikke tegn til liv i Storboxen - slår man på pc'n igjen hører jeg diskene spinner opp. Derfor vil jeg tro at diskene går ned sammen med PC'n.

 

Snabelen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mitt tips er å ikke kjøpe denne boksen. Den er ustabil. Jeg kjøpte den for å kjøre RAID 5 (striping med paritet) - som skal være både sikkert og gi mye plass. Til raid5 er boksen totalt ubrukelig. Hver gang den ble skurdd på var disken "dirty" og trengte å bygges opp. Denne prosessen tok ikke timer, men dager å kjøre. Droppet raid 5 og valgt raid 0+1 (striping og speiling) med en spare disk. Dette gjør at man får 1,87TB ut av 5 disker a 1 TB. Nå forsvinner disken fra "windows" uten at det logges i eventloggen til raidprogrammet. Siste feil er "i/o-error" ved xcopy fra storbox til intern disk. Siste tips: Ligg unna. Når det gjelder erstatningsprodukter har jeg ingen anbefalinger - hadde en stardom 2-bay das før, den fungerte fint. Hvis resten av Stardom har samme kvalitet bør de være et alternativ - dog til dobbel pris.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huff, jeg blir helt matt her.. Kjøpte først LianLi for 3 disker som Netshop selv ikke fikk til å virke. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1162997&hl= Har nå fått meg denne Storbox for 5 disker og får 4 WD Green 1.5 TB i morgen (har en fra før). Men jeg ser virkelig svart på dette etter det jeg leser her...

Har en epc med ASUS P7P55D DELUXE, Socket LGA 1156 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=131029 Behøver eller bør jeg bruke den vedlagte kontrolleren? Ellers er jeg ingen RAID-ekspert. Jeg har tenkt å sette det opp med 5 stk. 1.5 TB disker sånn at jeg har 4 effektive og en som back-up. Er det ok og "sikkert"? Hva om jeg med det oppsettet setter i disker som allerede er noe på? Vil det bli slettet det som er på diskene når dette settes opp? Om jeg ikke bruker RAID, så får jeg bare ett stort volum?

Lenke til kommentar

Fy f@en, nå er jeg mektig irritert her! De skruene til å skru diskene fast i skuffene med har jo alt for høyt hode! Har rotet VELDIG med dem her nå, og er ikke en av diskene gått i stykker nå skjønner ikke jeg noe! Noen som har data for disse skruene så jeg kan prøve å få fatt i noen med lavere hode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...