Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten ute med kompis på lillejulaften

Gjest Hjemme på lillejulaften

Anbefalte innlegg

Gjest Hjemme på lillejulaften

Tenkte å skrive i denne tråden, men føler det blir litt off topic.

Saken er:

Min kjæreste, delvis samboer, er nå ute og spiser med en kompis av seg. Han bor et annet sted, tror jeg, og er hjemme i ferier osv. Nå er han hjemme, så da fant de ut at de skulle ut og spise.

Det jeg lurer på, er jeg bare kjip som synes at det er kjipt å sitte hjemme på lillejulaften mens kjæresten min er ute med en fyr? Nå hadde vi ikke en avtale i kveld, men regnet med at vi skulle kjøre ut presanger osv..

Anyway, er jeg sjalu og kjip?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs veldig på fortiden dems.

Har de vært venner i mange år, så er sjangsene størst for at det ikke er noe mer enn vennskap.

Har de kjent hverandre kort, kan det hende han har noen flere intensjoner med det hele.

Men slapp av :) Det er nok ingenting å være redd for.

Jeg skal f.eks. ha besøk av ei venninne jeg har kjent siden VGS til uken, hvor vi skal ha biffmiddag, drikke vin, se film, og catch up (etter som jeg ikke har sett henne på 6mnd)

Hu har type, og han skal ikke være med på middagen vår.

Men det er ingenting mer enn vennskap mellom meg og henne, så det trenger ikke være noe mer mellom kjæresten din og han fyren heller. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror at det kanskje er litt sjalusi ute å går her...det finnes ingen regler når en skal være sammen på hvilke dager, men jeg skjønner åssen du føler deg...;)

Jeg har selv en kjæreste i samme alder, og jeg stoler veldig mye på henne. Jeg lar henne gå på fest å drikke selv om jeg ikke er med henne, for jeg stoler på henne og hun ikke drikker seg så full at hun går ned for telling med en gang. Men den gangen hu kommer hjem og forteller at den og den har vært litt for intim på henne, så smeller det...! :p

Men jeg føler det at han er ute for å ha det moro med kompisser, noe som er viktig å ta vare på, men selvfølgelig; jeg skulle ønske jeg kunne være sammen med min kjæreste på lille julaften og julaften...:)

Lenke til kommentar
Det spørs veldig på fortiden dems.

Har de vært venner i mange år, så er sjangsene størst for at det ikke er noe mer enn vennskap.

Har de kjent hverandre kort, kan det hende han har noen flere intensjoner med det hele.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du trekker homofili inn i dette, og det er vel ikke det hun lurer på heller — ei heller kan jeg se noe sted at hun skulle være urolig for forholdet på noen måte.

Til trådstarter: Jeg kan godt skjønne at du hadde ønsker om å tilbringe lille julaften med kjæresten din. Jeg mener han kanskje kunne ha gjort dette på en bedre måte, og i det minste pratet om det med deg om det selv om det kanskje var litt på sparket at de dro ut og spiste. Jeg tror dog at du ikke har noe å bekymre deg for, med mindre dette er gjennomgangsmelodien i forholdet. Kompisen er tydeligvis viktig for ham, og det skal du selvfølgelig også tillate.

Kanskje kunne det også være en ide å fortelle om disse forventningene du hadde, og da helst i forkant av neste gang en lignende situasjon nærmer seg?

Lenke til kommentar

Jeg var ikke vanskelig, men nok vant til andre relasjonsuttrykk enn trådstarter og andre her. For eksempel «kompiser» beskriver for meg to gutter som er venner.

Det jeg sa gjelder for så vidt delvis fortsatt. Kanskje er du litt nervøs for at det skal være mer enn vennskap inni bildet, ikke vet jeg. Det virker ikke helt sånn, det virker mer som om du er lei deg fordi hun prioriterer en venn foran deg på lille julaften. Uansett tror jeg dere bør snakke om det, både nå når hun er kommet hjem (eller dere kan jo vente med det noen dager), og i forkant av slike dager i framtida. Fortelle hverandre om hvilke forventninger dere har til en dag, så slipper slike ting å komme som en overraskelse.

Lenke til kommentar

Skjønner trådstarter godt jeg. Jeg har en veldig god venninne og alle typene hennes har villet banke dritten ut av meg fordi vi er så nære venner. Unntatt typen henne har nå, han snakket til meg nesten rett etter de ble sammen og han skjønner at jeg ikke liker henne som mer enn en venn uansett hvor tiltrekkende hu er. Kanskje du bør gjøre som han?

Lenke til kommentar

Saken er:

Min kjæreste, delvis samboer, er nå ute og spiser med en kompis av seg. Han bor et annet sted, tror jeg, og er hjemme i ferier osv. Nå er han hjemme, så da fant de ut at de skulle ut og spise.

Det jeg lurer på, er jeg bare kjip som synes at det er kjipt å sitte hjemme på lillejulaften mens kjæresten min er ute med en fyr? Nå hadde vi ikke en avtale i kveld, men regnet med at vi skulle kjøre ut presanger osv..

Du _tror_ han bor et annet sted? Unnskyld, men snakker du ikkemed dama di? Så lenge du ikke vet mer en dette er det din egen feil at du blir usikker og sjalu. Hadde du snakket med henne og visst hva det gikk i hadde du muligens vert betydelig mye mer avslappet til forholdet du har til dette pikebarnet.

Lenke til kommentar

Saken er:

Du _tror_ han bor et annet sted? Unnskyld, men snakker du ikkemed dama di? Så lenge du ikke vet mer en dette er det din egen feil at du blir usikker og sjalu. Hadde du snakket med henne og visst hva det gikk i hadde du muligens vert betydelig mye mer avslappet til forholdet du har til dette pikebarnet.

Akkurat det jeg skulle skrive :hrm:

Lenke til kommentar
Så lenge dere ikke har planlagt noe spesielt så skjønner jeg ikke helt problemet. Hun har jo ikke sviktet deg på den måten.

Kan ikke akk si at hun har sviktet deg, nei...men det kom kanskje litt brått på...;) veit åssen følelse du sitter igjen med da...:( For du forventer ikke att kjærsten din skal gjøre akk det på lille julaften sånn brått...:)

Men hun har venner som hun sikkert bryr seg om, og det er jo bare positivt det...:) men skal være enig i at det kan være litt sjalusi som er ute å går da når hun drar til en kompis på lille julaften...:p

Lenke til kommentar

Jeg mener at litt sjalusi er sunt, da det viser at du bryr deg. Men det er min personlige mening :p

Men prøv å slappe av. Antageligvis er det ikke noe annet enn det at hun vil ha litt tid sammen med en venn hun sjeldent møter. Det er sikkert bra for dere begge om du snakker med henne ang dine forhåpninger til lille juleaften, så kan dere finne ut av hva dere forventer av hverandre og evt løsninger på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...