Millic Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Hei. Vurderer å kjøpe nevnte objektiv. Noen som har erfaringer med dette objektivet? Endret 23. desember 2008 av Millic Lenke til kommentar
# offline Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hva slags kamera har du? Hva tar du bilder av? Hva har du av objektiver fra før? Personlig ville jeg ha gått for Tamron 18-200mm hvis du trenger reiseobjektiv og brukt de resterende pengene på noe bra fastoptikk i normalområdet. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Personlig ville jeg ha gått for Tamron 18-200mm hvis du trenger reiseobjektiv og brukt de resterende pengene på noe bra fastoptikk i normalområdet.Heller 18-250 - mye bedre optisk enn 18-200. Har ikke sett tester av 18-270VC, men den kan godt være ganske bra for alt jeg vet. Lenke til kommentar
jokabele Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Enig med siste taler. DPReview har forøvrig testet Tamron 18-270 her. Lenke til kommentar
Millic Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Hva slags kamera har du?Hva tar du bilder av? Hva har du av objektiver fra før? Personlig ville jeg ha gått for Tamron 18-200mm hvis du trenger reiseobjektiv og brukt de resterende pengene på noe bra fastoptikk i normalområdet. Jeg har et Nikon D40X med 18-55 mm som blir flittig brukt. Mye bilder av barn, landskap og bygninger. Har lenge savnet et objektiv med mer zoom. Har også vurdert Nikon 18-200 mm. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg har et Nikon D40X med 18-55 mm som blir flittig brukt. Mye bilder av barn, landskap og bygninger. Har lenge savnet et objektiv med mer zoom. Har også vurdert Nikon 18-200 mm.Jeg ville nok valgt Tamronen fremfor Nikon 18-200, mest fordi den er billigere og omtrent like god. Den ekstra rekkevidden er jo heller ikke å forakte, selv om man taper et tredjedels blendertrinn på full tele. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Det er nesten fristende for meg å prøve dette objektivet: "Impressive image quality in the normal to short telephoto range". DPreview Lenke til kommentar
Millic Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Det er nesten fristende for meg å prøve dette objektivet:"Impressive image quality in the normal to short telephoto range". DPreview Bestemmer du deg for å prøve det, håper jeg du vil dele dine erfaringer med oss andre En riktig god julekveld til dere alle. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg har prøvd en Tamron 18-250mm - på Canon 30D. Jeg må si jeg ble skuffet. Tror jeg heller hadde satset på to objektiver som dekker ca. samme område, men er av skikkelig kvalitet. Tom Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg har prøvd en Tamron 18-250mm - på Canon 30D. Jeg må si jeg ble skuffet. Tror jeg heller hadde satset på to objektiver som dekker ca. samme område, men er av skikkelig kvalitet. Tom Helt enig, optikk som dekker stort område er lite å ha om en vil ha kvalitet på bildene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Helt enig, optikk som dekker stort område er lite å ha om en vil ha kvalitet på bildene. Jeg tror nok at det var noe galt; fordi bildene ble såpass dårlig at hvis det hadde vært standarden - så hadde objektivet blitt slaktet 100% i alle tester. Tom Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg har testet flere 18-2xx og alle var uaktuelle for min del pga den optiske svakheten. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Da jeg begynte å fotografere fantes det nesten ikke gode zoomer i det hele tatt, hverken 3x eller 15x. Man skal derfor ikke dømme en superzoom kun basert på erfaringer med eldre tilsvarende zoomer. Det kan jo hende at noen får det bedre til enn andre har tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå