Gå til innhold

Tamron 18-270 mm, et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig ville jeg ha gått for Tamron 18-200mm hvis du trenger reiseobjektiv og brukt de resterende pengene på noe bra fastoptikk i normalområdet.
Heller 18-250 - mye bedre optisk enn 18-200. Har ikke sett tester av 18-270VC, men den kan godt være ganske bra for alt jeg vet.
Lenke til kommentar
Hva slags kamera har du?

Hva tar du bilder av?

Hva har du av objektiver fra før?

Personlig ville jeg ha gått for Tamron 18-200mm hvis du trenger reiseobjektiv og brukt de resterende pengene på noe bra fastoptikk i normalområdet.

Jeg har et Nikon D40X med 18-55 mm som blir flittig brukt. Mye bilder av barn, landskap og bygninger. Har lenge savnet et objektiv med mer zoom. Har også vurdert Nikon 18-200 mm.

Lenke til kommentar
Jeg har et Nikon D40X med 18-55 mm som blir flittig brukt. Mye bilder av barn, landskap og bygninger. Har lenge savnet et objektiv med mer zoom. Har også vurdert Nikon 18-200 mm.
Jeg ville nok valgt Tamronen fremfor Nikon 18-200, mest fordi den er billigere og omtrent like god. Den ekstra rekkevidden er jo heller ikke å forakte, selv om man taper et tredjedels blendertrinn på full tele.
Lenke til kommentar
Det er nesten fristende for meg å prøve dette objektivet:

"Impressive image quality in the normal to short telephoto range". DPreview

Bestemmer du deg for å prøve det, håper jeg du vil dele dine erfaringer med oss andre :)

En riktig god julekveld til dere alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...