lurfelus Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 En ny verden åpnet seg for meg i går, stereophotography. Kan være litt vanskelig å få til i starten, jeg fikk litt vondt i hodet. Utrolig stilig når du klarer det! Det du må gjøre er å sitte ganske nære skjermen, tvinge øynene i ufokus til du ser tre bilder, så fokuserer du på det i midten! Sjekk ut bilder og prøv her: http://www.flickr.com/groups/stereo/pool/ Dette bildet er stilig http://www.flickr.com/photos/hmluker/2638795952/ Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Oh snap! Utrolig stilig Lenke til kommentar
ET! Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 får aldri slikt til å fungere jeg. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Stilig på portretter! Nesten som å sitte foran personen. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Står en del om dette og lignende metoder på wikipedia Endret 23. desember 2008 av Xsquirrel Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Vanskelig å få det mitterste i fokus ^_^ Men det ser sykt rått ut Endret 23. desember 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Tool gjør stereophoto på albumet 10000 days, men der følger det med spesielle briller. Pleier å kose meg med bildene mens jeg hører på skiva. Koselig.. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 hum det var vanskelig å få til. Men skal jammen putte inn noen av de bildene i Socet set på skolen å se på de der Lenke til kommentar
Jove Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jepp, enig! Kan gå en god stund før en klarer det første gang. Men når en har litt trening får en bildene i fokus på under 1 sekund Kan ta slike bilder selv. Enten med 2 forholdsvis like kamera side ved side, eller ved å ta to bilder like etterhverandre, med litt sideforskyvning. (Da kan en ikke ta bilde av ting som beveger seg) Desse bildene kan også legges inn i et program som gjør bildene om til rød/blå-bilde som en må bruke briller for å se, for dem som ikke klarer å "krysse" øynene Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Moren min lærte meg å ikke krysse øynene, for kunne jeg ende opp med å se slik ut Lenke til kommentar
Jove Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Moren min lærte meg å ikke krysse øynene, for kunne jeg ende opp med å se slik ut Har krysset øynene foran slike cross-eye-bilder, sirds, osv osv osv i over 15 år, og ser vel kanskje slik ut. Men det er verdt det! Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Moren min lærte meg å ikke krysse øynene, for kunne jeg ende opp med å se slik ut Ikke hør på mora di, mora di er ei ku! .......Det sa alltid min far! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Moren min lærte meg å ikke krysse øynene, for kunne jeg ende opp med å se slik ut Ikke hør på mora di, mora di er ei ku! .......Det sa alltid min far! Det er på fotodotten at de siterer Ole Paus, som din far frekt har stjålet en berømt tekstlinje fra. Her siteres helst Knutsen og Ludvigsen. Det passer i alle fall bedre for storparten av deltakerne. Lenke til kommentar
gorida Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 glimrende, nå har jeg vondt i hodet. takker. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 En artig teknikk, men ikke ukjent -i alle fall ikke for de som har Tool sin siste CD, som Vultur Gryphus nevnte. Kunne vært artig å prøvd dette ut. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Åh åh! Dette husker jeg fra da jeg var liten nørdespire - vi hadde en rød "kikkert" i plastikk, med noen runde skiver med bilder på. Man tittet inn, og - WOW - eiffel-tårnet i 3d! Så snudde man på skiven og så kom New York City - i 3d! Det er godt jeg ikke lenger har dem, for det er sikkert en nedtur å se på halvskarpe bilder gjennom en rød kikkert i en alder av 32. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Du finner hauger av dem på ebay. Vi som er enda litt eldre har alle hatt en slik, men jeg kommer ikke på hva de het i farten. Min var blå, tror jeg. Det er en klassiker blant leker, og ofte nevnt på nettsider om klassiske leketøy. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg fant, jeg fant. Hvis det er denne klassiske leken du mener. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Wow, PM! Akkurat som jeg husker! Og jaggu - de fortsatt i salg.. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Såg netopp noen slike i en lekebutikk. Men det var plysj rundt dem osv. Tok å prøvde 2 stk, og begge gav dobble bilder. DÅRLIG! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå