Gå til innhold

Stereofoto, bør prøves!

Anbefalte innlegg

En ny verden åpnet seg for meg i går, stereophotography. Kan være litt vanskelig å få til i starten, jeg fikk litt vondt i hodet. Utrolig stilig når du klarer det!

Det du må gjøre er å sitte ganske nære skjermen, tvinge øynene i ufokus til du ser tre bilder, så fokuserer du på det i midten!

Sjekk ut bilder og prøv her: http://www.flickr.com/groups/stereo/pool/

Dette bildet er stilig http://www.flickr.com/photos/hmluker/2638795952/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jepp, enig! :) Kan gå en god stund før en klarer det første gang. Men når en har litt trening får en bildene i fokus på under 1 sekund :D

Kan ta slike bilder selv. Enten med 2 forholdsvis like kamera side ved side, eller ved å ta to bilder like etterhverandre, med litt sideforskyvning. (Da kan en ikke ta bilde av ting som beveger seg)

Desse bildene kan også legges inn i et program som gjør bildene om til rød/blå-bilde som en må bruke briller for å se, for dem som ikke klarer å "krysse" øynene :)

Lenke til kommentar
Moren min lærte meg å ikke krysse øynene, for kunne jeg ende opp med å se slik ut :cool:

Ikke hør på mora di, mora di er ei ku! :p .......Det sa alltid min far!

Det er på fotodotten at de siterer Ole Paus, som din far frekt har stjålet en berømt tekstlinje fra. Her siteres helst Knutsen og Ludvigsen. Det passer i alle fall bedre for storparten av deltakerne.

Lenke til kommentar

Åh åh! Dette husker jeg fra da jeg var liten nørdespire - vi hadde en rød "kikkert" i plastikk, med noen runde skiver med bilder på. Man tittet inn, og - WOW - eiffel-tårnet i 3d! Så snudde man på skiven og så kom New York City - i 3d!

Det er godt jeg ikke lenger har dem, for det er sikkert en nedtur å se på halvskarpe bilder gjennom en rød kikkert i en alder av 32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...